Boendeproblem i alperna?

Willzon

Ny medlem
Boendeproblem i alperna?
Helloooo!

Är i St. Anton och har sökt säsongsboende i cirkus 1 vecka nu. Ring runt, knackat dörr etc. Tyvärr utan vidare framgång. Är det verkligen så här svårt? Hur ser det ut på andra orter? Någon som behöver fylla upp boendet med 2 personer?

Har tyvärr kommit till det läget att "åka-hem tankarna" har börjar smyga sig fram då jag och min kompis endast kan stanna 1-2 nätter till där vi bor nu.

Cheers
Will

Boendeproblem i alperna?
Fortsätt fram till veckan efter jul är mitt tips, brukar dyka upp någonting förr eller senare om man ser till att hålla sig framme. Har gjort två säsonger i alperna. I Chamonix hade jag tur som fan och fixade jobb och boende på fyra dagar, i Champoluc hade var jag utan boende i typ 4-5 veckor men sen löste det sig. Lycka till, ge inte upp än!

Senast ändrad:
Boendeproblem i alperna?
Turbidblue sa:
Fortsätt fram till veckan efter jul är mitt tips, brukar dyka upp någonting förr eller senare om man ser till att hålla sig framme. Har gjort två säsonger i alperna. I Chamonix hade jag tur som fan och fixade jobb och boende på fyra dagar, i Champoluc hade var jag utan boende i typ 4-5 veckor men sen löste det sig. Lycka till, ge inte upp än!
Okej. Jag hoppas verkligen det löser sig, känns dock inte som det kommer göra det för tillfället. Fortsätter nog max 2 veckor till tror jag.

När man ser hur härliga bergen ser ut så känns det väldigt svårt att åka hem.

Tillbaka
Topp