böjda stavar

geniusen

Ny medlem
böjda stavar
Idag första gången på skidor och stavar i händerna och vad gör man kraschar och böjer ena staven. XD Vad ska jag göra? värma staven och sen försöka böja tillbak? eller ska jag försöka byta till mig nya?

böjda stavar
om staven är böjd så mycket att det blivit ett "veck" i den, så är det lönlöst att försöka böja tillbaka den.. eller det går!

isåfall ska du ta av handtagen (koka upp en kastrull varmt vatten och stoppa handtagen i, sen tar du en tång och vickar loss dom med)

efter det ska du fylla båda stavarna med sand.. till toppen! då går dom att böja tillbaka! detta kan du göra för hand!

om du försöker böja tillbaka väckade stavar utan att göra såhär med sanden så kommer dom utan tvekan att gå av..

Om den desvärre inte är veckad! (vilket är den bättre sortens böjning)

så är det bara att sätta den mot knät och sakta sakta försöka böja tillbaka den, men det gäller att ta i så det händer nått alls!

att försöka byta böjda stavar känns ganska lönlöst.. stavarna går av och böjs, så är det bara.. det är inga produktionsfel.. går inte att göra stavar som inte går av eller böjs om dom används på fel sätt!

lycka till med stavarna nu!
hoppas jag var till någon hjälp :)
/jeppe

böjda stavar
geniusen sa:
Tack så mycket ska testa att böja tillbak;) men händer det ofta att man böjer och knäcker stavar?
händer, men köp scott serie 4 stavar så direkt´kan du ha dom raka länge, och böjs dom e se så lite som jeppenator säger så att man enkelt kan böja tillbaka dom.
kostar ca 500 men bättre det än att köpa 200 kr stavar som håller två veckor och måste byta jämt

böjda stavar
jeppenator sa:
om staven är böjd så mycket att det blivit ett "veck" i den, så är det lönlöst att försöka böja tillbaka den.. eller det går!

isåfall ska du ta av handtagen (koka upp en kastrull varmt vatten och stoppa handtagen i, sen tar du en tång och vickar loss dom med)

efter det ska du fylla båda stavarna med sand.. till toppen! då går dom att böja tillbaka! detta kan du göra för hand!

om du försöker böja tillbaka väckade stavar utan att göra såhär med sanden så kommer dom utan tvekan att gå av..

så är det bara att sätta den mot knät och sakta sakta försöka böja tillbaka den, men det gäller att ta i så det händer nått alls!

att försöka byta böjda stavar känns ganska lönlöst.. stavarna går av och böjs, så är det bara.. det är inga produktionsfel.. går inte att göra stavar som inte går av eller böjs om dom används på fel sätt!

/jeppe
hallå, det är ju fan bara å böja tillbaka den! funkar hur bra som hellst!

böjda stavar
lurifixx sa:
jeppenator sa:

/jeppe
Jag vill se dig böja en veckad stav som ser ut som ett V utan att den går av.. Film eller så tror jag inte på dig ;)

böjda stavar
jeppenator sa:
lurifixx sa:
jeppenator sa:

/jeppe
Jag vill se dig böja en veckad stav som ser ut som ett V utan att den går av.. Film eller så tror jag inte på dig ;)
Edit: Film på att du klarar det sen använder den dvs stakar med den sen, Rak blir den säkert men den går inte att använda utan att gå av,

serie 2 är inga höjdar stavar, kör med dom tills dom går av, annars är de ju ingen mening direkt

böjda stavar
Jag brukar slå tillbaka stavarna... man siktar där den är böjd sen slår man mot en stolpe så man försöker böja den åt andra hållet...

på den här sidan --> (

Finns ingen risk att stavarna går av om man gör på detta sättet och man kan göra det direkt i backen ... Böjer man mot knät finns risken att dom går av!

böjda stavar
linder sa:
Jag brukar slå tillbaka stavarna... man siktar där den är böjd sen slår man mot en stolpe så man försöker böja den åt andra hållet...

på den här sidan --> (

Finns ingen risk att stavarna går av om man gör på detta sättet och man kan göra det direkt i backen ... Böjer man mot knät finns risken att dom går av!
Du garanterar alltså att man kan stå och hamra på med staven bäst man vill mot en valfri model av stolpe utan att staven skulle gå av?

Böjda stavar går såklart att böja tillbaka med aluminium lider ganska rejält av det då det väldigt lätt blir utmattat och går av.

Senast ändrad:
böjda stavar
somebody sa:
linder sa:

på den här sidan --> (

Du garanterar alltså att man kan stå och hamra på med staven bäst man vill mot en valfri model av stolpe utan att staven skulle gå av?

Böjda stavar går såklart att böja tillbaka med aluminium lider ganska rejält av det då det väldigt lätt blir utmattat och går av.
Det funkade med mina i en hel säsong utan att dom gick av... och sen va det någon i sälen som tyckte dom va sjukt fina så dom blev stulna utanför skishoppen.

Om du landat på ena sidan och sen slår på motsatta sidan så är det bra mycket större chans att det håller än om du skulle börja bryta i skiten

Sen är det ju självklart att det man slår emot ska vara runt eller hyffsat mjukt så man inte slår in ett väck i staven för då är det ju kört direkt!

Senast ändrad:
böjda stavar
ähh stavar e skit ;) dom bara pajjar ;) nästa gång mina går sönder ska jag fan gå ut till vägen å sno en väg pinne sen kapa den på mitte nå köra på det ist ;) det är mitt råd ;)

böjda stavar
Materiallirare hela bunten, vem bryr sig vad man har för stavar ärligt. Tycker alla fungerar ungefär lika bra. Om det inte är ett veck i staven är det bara ta ett stadigt grepp och nita den ner i snön några gånger så blir den tillbaka böjd. Vet inte hur många gånger jag böjjt mina stavar så dom sett ut som ett U, bara böjja tillbaka! Har haft tur som inte fått nå veck :>

böjda stavar
enligt mina beräkningar så kan du göra så här: Gå och fixa lite pengar, gå till en affär, sen så köper du ett par stavar och sen är det bara att åka igen.

böjda stavar
men egentligen så kanske du ska och typ lägga den i kokande vatten och sen låta den ligga. har faktiskt ingen aning,

böjda stavar
båda mina är böjda på samma sätt och ställe och fett sköna är dom! så kör med böjda, dina tricks blir garanterat inte sämre :)

böjda stavar
har förresten hänt exakt samma sak för polaren mion, böjdes ca 10cm från toppen, han sparkade med pjäxan på den andra staven så den också böjdes...

Tillbaka
Topp