Boka utrustning

MOZ-BRAQQ

Ny medlem
Boka utrustning
Ska till Åre snart och behöver hyra tele-pjäxor. Gick in på några uthyrares hemsidor för att boka i förväg, och blev där skickad till den uuusla sidan skinetrent.com.

Där blev jag ombedd att logga in eller skriva in mitt för- och efternamn om jag aldrig hyrt förut. Jag tyckte att det var lika bra att bli medlem direkt, allt brukar vara enklare då. Det fanns dock ingen "bli medlem"-länk någonstans på sidan, så jag skrev in mitt namn istället. På nästa sida skulle jag skriva in mina mått: längd, vikt och skonummer. Bredvid skostorleksfältet (vars enhetstyp förklarades med texten "t.ex. 42") fanns en länk till något som heter "online boot clinic" eller något i den stilen. En text nertill på sidan förklarade för mig hur viktigt det är för uthyraren att veta mina fötters exakta mått så att jag får rätt skor.
" För en maximal passform och en behaglig komfort är det viktigt att vi vet hur din fot ser ut."

Vettigt, tänkte jag och klickade på länken som ledde till en ruta med instruktioner på hur jag skulle mäta mina fötters längd och bred i millimeter, vilket jag gjorde. Sedan började jakten efter ett fält att skriva in dessa mått i. Jag hittade inget. Aaaah! tänkte jag. Jag måste såklart välja att jag ska hyra telemarkspjäxor, så kommer fältet att dyka upp. Jag valde alpina/telemark-pjäxor, men inget fält avsett för mina fotmått dök upp. Jaha. Om jag går vidare med beställningen dyker det nog upp, tänkte jag och gjorde så.

Nästa sida var en sammanfattning av min beställning med mitt namn, vad det hela skulle kosta och påståendet att jag beställt ett par alpinpjäxor (inte telemark) till ett par fötter med fotbredd: mm och fotlängd: mm. Jasså? Då har jag missat något på den föregående sidan då. Jag klickade på "bakåt" för att kolla igenom allt igen. Återigen kammade jag noll och klickade mig fram till bekräftelsesidan igen för att leta där.

Då fanns det plötsligt två personer med samma namn och lika stora fötter (mm långa och mm breda) som skulle hyra alpina pjäxor samtidigt, till ett sammanlagt pris som var två gånger större än innan den ursprungliga kunden fick en klon.

Jag lät bli att klicka på "Skicka!"-knappen och skrev denna arga text istället. GRRRRRRRR!!!!

PS. Jag ringer en uthyrare på telefonen i morrn. DS.

Tillbaka
Topp