Bonafide eller Bramha

LordMarkus

Ny medlem
Bonafide eller Bramha
Jag åker kanske 50/50 men jag vill åka mer offpist.

jag är en avancerad åkare är 184 cm lång och väger 70 kg.

Några förslag. det jag är mest fundersam över är om jag är tillräckligt tung för bonafide?

Bonafide eller Bramha
Har inga rekommendationer gällande de specifika Blizzard-skidorna, men om du är en avancerad åkare bör du kunna välja efter din smak och körstil. Om man kör fort — styvare. Gillar du att ”mys-åka” kanske mjukare. Styrs ju av terrängen du åker också, eftersom den påverkar hur snabbt du kan åka. Men hastighet (åkteknik och styrka) är helt avgörande. 5-10 kg hit och dit inte lika viktigt.

Bonafide eller Bramha
Jag är 173 och väger som du. Har testat Bonafide några gånger och tycker att det är en fantastisk skida, MEN den är styv, tung och gillar fart. Med det sagt tycker jag att det låter som ett bättre val än Brahma (som jag inte provat, men hört väldigt gott om) om du vill åka mer utanför pisten, förutsatt att du har ett par skidor för piståkning.

Har du möjlighet att testa dem är det alltid det säkraste sättet att veta om de passar dig eller inte.

Själv köpte jag äntligen ett par Bonafide billigt till denna säsongen och ser mycket fram emot att få åka lite mer på dem i vinter. :)

Bonafide eller Bramha
LordMarkus sa:
Jag åker kanske 50/50 men jag vill åka mer offpist.

jag är en avancerad åkare är 184 cm lång och väger 70 kg.

Några förslag. det jag är mest fundersam över är om jag är tillräckligt tung för bonafide?
Viktmässigt ligger du i underkant. Dock är det ingen av skidorna du nämnt som du skall ha om det är mer än 50/50 offpist som gäller framöver. Då är cochise det du ska titta på.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2015-2016-blizzard-cochise/2

Dock vore mitt förslag att du kikar på line supernatural 108 istället om du vill ha en roligare skida i pisten. Dock kräver dessa skidor bra teknik i din viktklass.

Bonafide eller Bramha
Köpte Bonafide 2016 och sålde dem samma säsong. Jag är rätt nära dig gällande vikt/längd och de kändes alldeles för tunga och styva för min smak.

Vanligtvis gillar jag relativt styva skidor, men inte Bonafide.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp