Booster strap till Dynafit Titan UL?

streimert

Medlem
Har idag ett par Dynisar UL som är störtsköna. MEN jag upplever dom lite mjuka. Jag väger då 85kg åker på ett par Sidestash 188cm.
Skulle jag få en styvare och snabbare respons genom att montera booster strap?
Jag har kollat runt lite på nätet och det kan läsas att sk flex index blir ca +10 samt vid lite "tunnare" pjäxor är det viktigt att man spänner dom tight för att få styvheten i pjäxan. Är det rimligt påstående?

Jag tycker att pjäxan upplevs som styvare när den sitter riktigt tight runt smalbenet. Det ska dock sägas att du ska ha wolrdcup remmen annars flexar den, och det är ju det du vill undvika.

Tackar för ditt svar,,, men om jag tar World Cupen,,, är det inte en risk att det känns som en kant när jag drar åt den,,, och att jag tappar den progressiva flexen?
Om jag har förstått det rätt så kan jag ta tex den Medium varianten och dra åt den hårt.,.. och då har den litet flex,,, men drar jag åt hårdare försvinner flexen,,, vilket då borde vara mer åt World cup ¨hållet... eller tänker jag fel?
Har du själv UL?

Med "rätt" styvhet på boostern blir inte pjäxan särskilt mycket styvare... Det du kan gör är att som PNyberg skriver, att ta en som egentligen är för styv för att öka pjäxans styvhet... Du borde få till ca +10% i flex med en WC-booster...

Jag skulle rekommendera att du laborerar med att lägga till en tunga från tex dalbello krypton eller kanske full tilt pjäxor. Detta borde få en mer rejäl effekt på pjäxans flex, istället för att den mest bara sitter tightare. Jag själv kör TLT5or med kryptontungor tillsammans med ursprungstungorna men dessa är ju anpassade för tungor. Men jag vill minnas jag sett en kille hålla på med ett projekt att få till just Titan UL ihop med ett par kryptontungor.

Du kommer behöva modda lite dock, men det kan du nog klura ut i samråd med en bootfitter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp