Booster strap!

• Trådstartare Trådstartare Jho
  • Start datum Start datum
Booster strap!
Nån snubbe i Leksand sa att dom funkade emot benhinnsinflammation.
och det är väll typ ett band man har runt pjäxan för att pjäxan ska få bättre kontakt med benet.

Booster strap!
Att det skulle vara som ett läkemedel mot inflammation är nog kanske lite...... Dom är bra och gör att pjäxan sitter tajtare mot underbenet men du bör nog se till att benhinneinflammationen är bra först innan du byter strap. Jag upplever att pjäxan känns styvare så du bör nog titta på andra modifieringar samtidigt.

Booster strap!
det är ingen fara med inflammationen nu , jag har ett sorts band som känns bra ibörjan men sedan släpps det upp. kan tänka mej att det skulle funka bra med en booster strap:)

Booster strap!
jeppenator sa:
jag har en fråga.. är de värt å lägga ner pengar på? och funkar dom verkligen?

hur ser dom ut?
ööööööh, ja! dom som åker hårt, har ont i benhinnorna eller vill få mer kontakt mellan smalben och pjäxa, bör använda booster. haha, och som sagt ja, det funkar. 500 spänn kan kännas dyrt men är värt varenda öre.

Booster strap!
kimkimkim sa:
jeppenator sa:

hur ser dom ut?
ööööööh, ja! dom som åker hårt, har ont i benhinnorna eller vill få mer kontakt mellan smalben och pjäxa, bör använda booster. haha, och som sagt ja, det funkar. 500 spänn kan kännas dyrt men är värt varenda öre.
Då kanske du vet var man kan få tag i dem?

Booster strap!
Fortsatt garna i redan skapade tradar om samma sak https://www.freeride.se/forum/search.php?search_id=1495629199

Nast langst ner pa denna sidan http://www.slytech.it/english/distributors.asp finns kontaktinfo till den svenska agenten..
Tror att de flesta "riktiga" skidbutiker har de, kolla med Alpint och Alpingaraget i Sthlm t.ex.

Har ar den officiella hemsidan http://www.skimetrix.com/Home.html for Boosters. dar kan man lasa mer om de.

Har sjalv kort med mina hela sasongen och jag tycker helt klart det ar vart att investera nagra hudnralappar i. Overlag tror jag att folk koncentrerar sig alldeles for mycket pa vilka skidor de aker pa, da istallet pjaxorna borde vara det man investerar mest pengar i. Utan en pjaxa som passer ens EGEN fot och ger precis kraftoverforing (vilket Boostersarn forbattrar avsevart) kommer man anda inte kanna nagon storre skillnad pa olika skidor.

Senast ändrad:
Booster strap!
Jho sa:
kimkimkim sa:
jeppenator sa:

hur ser dom ut?
Då kanske du vet var man kan få tag i dem?
Jag köpte dom av min skidtränare, Vet tyvär inga speciella butiker :/

Booster strap!
Jag har BOOSTERs och det fungerar faktiskt...Man får bättre kontakt med plösen och man får ut mer kraft passar till duktiga som carvar hårt.

Köpte min på ett skidläger i Österike in de kom till Sverige.

Booster strap!
Jag köpte mina av den norska agenten då dom säljer dem direkt på nätet, frakten var rimlig så det landade kring 500:-. (uppdatering, det var förra året och det verkar vara en ny norsk återförsäljare nu. utan samma möjlighet)

Senast ändrad:
Booster strap!
Har för mig att jag sagt det förut men säger det igen.
Booster straps är helt geniala, borde vara standard på alla pjäxor ämnade för någon slags hoppning samt alla pjäxor i det övre prissegmentet.

Booster strap!
Vad är det för skillnad på Booster Strap jämfört med de kardborregrejer som är högst upp mina Lange racingpjäxor?

Booster strap!
Normalt sett är banden som sitter upptill stumma och alltså inte elastiska, som en booster strap är.

Booster strap!
Lima-ko sa:
Har för mig att jag sagt det förut men säger det igen.
Booster straps är helt geniala, borde vara standard på alla pjäxor ämnade för någon slags hoppning samt alla pjäxor i det övre prissegmentet.
Booster strap & formgjutna sulor ska väl göra hela grejen!

Tillbaka
Topp