Bootfitting i Vemdalen

IvanK

Ny medlem
Bootfitting i Vemdalen
I Februari köpte jag ett par Nordica Strider 120 på Alpingaraget och det visade sig att dem behövde justeras efter en dag i Romme. Då åkte jag igen till AG och de lästade båda pjäxor pga ont på utsidan bakom tårna. Tyvärr PGA corona ställde vi in vår skidresa så det blev inte mer åkning efter den första justeringen. Nu ska vi till Vemdalen vecka 2 och jag är lite oroad om pjäxorna kommer att behöva justeras igen. Är det fortfarande Johan på Skistar som gäller där (för jag läste det någonstans i mars innan vi ställde in resan)? Eller ska jag försöka åka även om det gör ont och sedan justera på AG? Några förslag?

hassel99

Medlem
Bootfitting i Vemdalen
Jag har lite besvärliga fötter och haft de inlämnade på lite olika ställen men inte blivit helt bra.
Var i Vemdalen förra säsongen och tänkte att jag testar där också och det blev kanonbra. Vettyvärr inte namnet på den som gjorde det.

De har tidigare varit inlämnade 2 ggr på Udens i Gbg och 2 ggr Kajs skidbod i Stöten utan att det blivit bra.

ktmgurra

Medlem
Bootfitting i Vemdalen
Jag skulle inte tveka att justera i Vemdalen, är ju ypperligt att göra när man har möjlighet att utvärdera samtidigt.
Jag har bara erfarenhet av Johan i Björnrike, men han har hjälpt mig vid flera tillfällen.
Både vid köpa av pjäxa där och pjäxa köpt på annat håll.
Förstått att det finns en Johan i skalet också och har bara hört positivt om dem också.

jarnebring

Aktiv medlem
Bootfitting i Vemdalen
Osäker om skidbutikerna hänger ihop i Vemdalen, men den i Skalet är utmärkt på Bootfitting och där finns ”den” Johan. Dom har t o m varit nere i Stockholm och släpat med utrustning till Hammarbybacken för att serva race-ungdomar i Stockholmsklubbar. Min dotter fick ett par Lange RS ZA fixade av dom. Alpingaraget har också dom som kan, men klar fördel om du kan åka/fixa/åka/ev fixa.

Bandefur

Ny medlem
Bootfitting i Vemdalen
Man behöver inte vara raketforskare för att lästa ett par pjäxor om man redan vet vart man ska lästa. Det löser sig nog!

jarnebring

Aktiv medlem
Bootfitting i Vemdalen
Man behöver inte vara raketforskare för att lästa ett par pjäxor om man redan vet vart man ska lästa. Det löser sig nog!
Då kan vi utesluta att det inte är avsaknaden av raketforskare på Udéns och Kajs skidbod som inneburit att de misslyckats, trots två försök var, att hjälpa en tidigare postare.

Almen1

Medlem
Bootfitting i Vemdalen
Johan Lilljeqvist har hjälpt mig att värma och forma inneskor. Tror Johan hänger i butiken i Björnrike. Som Jarnebring skriver, superbra att kunna justera, åka, ev justera, och känna efter igen...(y)

Friede

Medlem
Bootfitting i Vemdalen
Bootfittingen i Klövsjö var sådär tycker jag. Kändes varken jätteengagerade eller jättekunniga

IvanK

Ny medlem
Bootfitting i Vemdalen
Tack för alla svar. Vi ska bo i en stuga i Vemdalsskalet så därför frågade jag om Johan som jobbar där. Men Björnrike är också ett alternativ. Och ja, jag håller med att det är bäst att fixa på plats än att åka mellan Västerås, Romme och Stockholm (AG).

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp