Boots hjälp. Tack!

J-rockner

Ny medlem
Boots hjälp. Tack!
Tjena tjena alla brädåkare, jag är rätt ny med bräda och kommer inte låta brädan ta över skiåkningen men vill åka och chilla med bräda i pisten och offpisten. Kommer säkert börja hoppa efter ett tag. Men som sagt lite nybörjare.

Då var det med boots. Är det några olika märken jag ska söka efter? Bra med mjuka eller hårda?

Fakta om myself:
168 cm kort
60 kg
och nybörjare kan man väl säga.

Med enfarenhet från allt pjäx provande så tar jag slutsatsen att jag måste prova, prova och åter prova. Undrar även vad en halv bra sko ligger på?

Hjälp skulle uppskattas!

Boots hjälp. Tack!
snåla inte när det gäller skorna, viktigaste delen av utrustningen tycker jag. dåliga skor kan förstöra hela dagen. köp dom bekvämaste

Boots hjälp. Tack!
om du har boots som inte är sa mjuka sa överförs din kraft till brädan naturligtvis snabbare och det är ju bra för dig som skall köra pist och offpist..

snowboard boots är ju ganska sköna överlag sa du hittar nog snabbt nagot som passar..

snabb-lacing system som finns atminstone pa Forum (SLR heter det där) och Burton är riktigt skönt sa behöver du inte knyta halva dagen...

Boots hjälp. Tack!
tänk på att du ska kunna nudda längst in i booten med tårna, dem utvidgar sig efter du kört 10 minuter typ.

Jag köpte min snowboardboots i någon liten shop i etuna, 800 kr nya, funkar helbra tycker jag.

Boots hjälp. Tack!
Håller med SverigeTomten, 32 Lashed är det skönaste jag haft på fötterna, väldigt lätt att "gjuta" dom efter foten också för extra komfort. :)

Tillbaka
Topp