Boots - problemas..

Boots - problemas..
Hellu! ( & gott nytt år )

har ett litet problem, kör med salomon boots,
har inte använt dessa på 2 säsonger. Men det har aldrig varit något problem med dessa innan, och jag har inte ökat i skostorlek.

Saken är den. att när jag var uppe i Nol ( Alebacken ) och körde lite för att vänja
mig igen. Då jag skall upp till åre inom en snar framtid så gjorde det ont i fötterna. tänk er att ni har gått barfota på ett betonggolv aldelles för länge
detta känsla kom relativt fort ca 20 minuter efter jag börjat åka.
det känns också mer i din fot som sitter fastspänd hela tiden.
kan det vara att hålfoten " trycks " ner och framkallar denna smärta?
är inlägg till bootsen då ett alternativ?
Eller är det bara jag som är ovan ?

peace!

Boots - problemas..
Jag hade samma problem i vintras men om jag inte minns fel så avtog smärtan mer och mer. Är inte 100 på hur det var dock men vad jag kan minnas så gjorde dte så för mig.

Boots - problemas..
Köp en ny sula. Typ alla boots och pjäxor har helt platta sulor vilket skapar problemet med hålfoten som du beskriver. Ok sulor finns att köpa på stadium o liknande för typ 300kr. Vill man ha en formgjuten sula går det på runt 800kr.

Hoppas det löser sig för dig!

Boots - problemas..
RickardmedlemCroy sa:
Köp en ny sula. Typ alla boots och pjäxor har helt platta sulor vilket skapar problemet med hålfoten som du beskriver. Ok sulor finns att köpa på stadium o liknande för typ 300kr. Vill man ha en formgjuten sula går det på runt 800kr.

Hoppas det löser sig för dig!
har formgjutna liggande, Eller dem sitte väl i ett par sommarskor här nånstans,
Spelar det någon roll ? eller skall man be dem tillverka speciellt för detta ändamål ( till bootsen )

peace

Boots - problemas..
släng i nya passande sköna feta sulor så drar vi och testar i alebacken igen om några dagar, måste ändå testa så jag kan ha pjäxorna med dubbla sockar eller om nya behövs xD

Boots - problemas..
Jag har formgjutna 32 Lashed i samma storlek som mina skor. Jag snörar dem lika hårt som mina skor, dvs. inte speciellt mycket och sedan släpper jag på främre bindningen i liften. När jag åker spänner jag bindningarna stenhårt och har "perfekt" hälgrepp. Snörar jag skorna för mycket, allra helst högt över vaden (blodtillförsel) eller fram på foten så får jag ont och det blir inget kul att åka.

Mvh
Peter

Boots - problemas..
När jag åker liften så böjer jag mig ner och spänner upp foten så det är typ ett hack kvar inann den löses ut. Annars är det bara att dina fötter ska vänja sig vid påfrestningarna.=)

Tillbaka
Topp