Boots? Vad är problemet?

friwa

Ny medlem
Boots? Vad är problemet?
Hej!
Jag har ett par Burton W Tribute boots, fräscha sköna. bra kvalité´och allt sånt. De ska förmodligen sitta som en smäck och vara bra, men där är mitt problem.

Jag sätter på mig dem, de är assköna till en början men efter ca 30 minuter domnar mina fötter av helt och hållet. Möjligen för att de sitter tajt, men jag har aldrig någonsin haft samma problem med skidpjäxor, och de sitter ju som bekant som bergen...

Jag pallar inte mer än en timme i Tribute och drar på mig ett par tokgamla warp och vipps är mitt problem med avdomningarna borta, men däremot sitter mina fötter fast som en pinne i ett alldelles för stort hål, dvs inte alls.

Sen drar jag på mig mina skidpjäxor för jag tröttrar på att inte sitta fast, och de klämmer nästan sönder min vad, MEN jag domnar inte i fötterna.

VAD är problemet och är det förekommande? Kan jag göra nått med mina burtons för att de inte ska domna mina fötter? typ lägga dem i en mangel eller nått? Eller ska jag helt enkelt köpa nya boots?

De är inte försmå, och de gör inte ont? det känns att de sitter hårt, men inte... som skidpjäxor. Jag fattar inte...

Peace F

Boots? Vad är problemet?
har haft samma problem, då köpte jag helt enkelt större boots, men det blir inte så skönt. så nu har jag ett par 32 prion som man formgjuter efter sina fötter. har visserligen inte åkt med dom än men har haft på mig dem ganska mycket för att försäkra mig om att dem funkar och det verkar bra.

Boots? Vad är problemet?
Jag har jätte problem med burton och känner fler som har det. testa en annan modell eller ny märke.

Boots? Vad är problemet?
Det är ju vansinningt att åka runt med avdomnade fötter i allafall... Kan det vara så att man inte får nått blod till fötterna? Känns ju som om man inte borde få det i pjäxor heller... Jag får väl köpa nya helt enkelt.

Boots? Vad är problemet?
Testa att ta ur sulan och kör utan eller om sulan har hög hålfot kan du lägga i en plattare eller tvärtom.
Dock hade jag konstant kramp i mina burtonfreestyle men det försvann när jag köpte ett par 32. fick dock tillbaka krampen när jag testade ett par sulor med hög hålfot i 32 skorna så dom sulorna åkte ur fort.

Boots? Vad är problemet?
Kan inte ta ut sulan, då den består av en innersko, och utan denna är skon mycket stor. Jag köper nya boots helt enkelt. Tänkte bara höra om det var någon som hade upplevt samma sak, och om det fanns något att göra åt det? typ trycka ut skon... eller så!

Boots? Vad är problemet?
har lite av samma problem med mina nya burton tribute.. fast jag börjar vänja mig. ifall dom är nya så finns det ju många som säger att ny utrustning gör ont.

Boots? Vad är problemet?
Hade ett par flow bindningar för eveigheter sedan, men hade ungefär samma problem 30min-1h så va ja död typ, bytte upp mig till samma modell fast 1 strlek större å de löste sig, konstigt eftersom jag inte hlr har problem me pjäxor.

Boots? Vad är problemet?
Gör ett motdrag då, fixa sulor och lägg i! Kan resultera i bättre blodcirkulation.. Även om det inte hjälper och du köper nya så har du ett par sjyssta formgjutna sulor till dina nya boots. Klart värt de hundralapparna.

Boots? Vad är problemet?
Men gör så här att du går omkring lite i skorna och inte drar åt dom för hårt så du kanske går in dom, asså inte åka in dom utan gå in dom när du typ e hemma:P de funkar för mig iaf.

Boots? Vad är problemet?
..

ni kan väldigt lite om fotens anatomi kanske??

mellan tårna går det många blodkärl och nerver och OM man har lite för trånga skor (på bredden) så kan det uppstå ett så kallat känselbortfall (domningar) i framfoten.

ditt problem ÄR följande. dessa skor är FEL modell för dina fötter, du behöver en sko som är bredare framtill.. så är det.

/Pinn

Boots? Vad är problemet?
.. litet citat från min guide

"När skor sitter perfekt så skall man inte kunna gå omkring utan att tårna tar i längst framme, kom ihåg att skon skall sitta perfekt när du åker i backen med ett perfekt hälgrepp så du slipper att spänna bindningarna så jävla hårt eller snöra sönder blodcirkulationen i fötterna, INTE att skon skall sitta bra när du skall gå å köpa en snickers och en cocacola.

...

Ett perfekt hälgrepp gör att du kan slappna av i foten, det gör också att du kan spänna dina bindningar lite lösare och bibehålla en bra cirkulation i fötterna det gör också att du slipper att knyta dina skosnören så jävla hårt och börja frysa om fötterna eller att få domningar ell dyl... allt blir mycket bättre med en perfekt passform på skorna. "

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp