Bootsfråga

Oldschoolsurfer

Ny medlem
Bootsfråga
Har kört på 32 Lashed boots med burton custom bindningar denna säsong och är relativt nöjd, bootsen är mjuka, lite för små och bindningarna lite väl mjuka för min nästintill aggressiva men ändå smootha åkstil, Har på känn att nästa säsong kommer bli låååånnngggg och passar därför på att införskaffa utrustning redan nu på rean. Bindningarna blir ett par cartel est och bootsen lutar åt 32 TM TWO

Har hittat bootsen på en utländsk sida till förmånligt pris med öppet köp, kan jag lita på att storleken verkligen är 11.5 på TM TWOn jämfört mot Lashens 11 som var precis för små???

Bootsfråga
Lättare sagt än gjort, jag gör det inte själv, men du måste nog göra fotarbetet och prova om du vill vara säker. Även om storleken i bästa fall är densamma, så skiljer sig antagligen modellernas form vilket kan resultera i annat storleksbehov. Själv har jag alltid haft samma skomodell de sista 3 åren (inte 32 förvisso) av samma storlek och det har alltid varit klockrent men sen visade det sig helt plötsligt att 2011orna var eller kändes större i storlek så i år är det värsta failen trots samma modell och storlek. Hade jag provat hade jag vetat.

Bootsfråga
Vart reas TM TWO ?
Köpte ett par 32 Lashed i år har haft TM TWO innan.
Saknar dock TM TWO då den kändes mycket mer gedigen

Bootsfråga
Naej, alltså. Mitt tips är att du skaffar Union FORCE bindningar med Nike FORCE boots. Den ultimata kombinationen för snowboardåkaren med aggressiv stil, men ändå smooth.

Tillbaka
Topp