Börja säsong i januari, Verbier

EbbaBG

Medlem
Hello skimates,

har tänk på att göra min första säsong nu vintern 17/18 och har främst funderat över Verbier, då jag pratar franska. Det enda problemet är att jag inte kommer kunna åka ned förrän i januari, kan dock sen stanna hela säsongen ut. Vet någon om det är möjligt med tanke på boende och jobb?
För är otroligt taggad!!
Ty för svarr

Heej,
Jag funderar oxå på att köra min första säsong nu i vinter. Verbier lockar mig också då jag kan baskunskaper i franska men vill lära mig mer men även för att jag gillar systemet. Jag skulle kunna tänka mig att åka slutet av december/ början av Januari. Och funderar lite samma sak, när det gäller boende och jobb :)

Senast ändrad:
Tjena!
Sitter i samma sits men funderar fortfarande på vart jag ska, Verbier och Nendaz är nog det som i nuläget cirkulerar mest i huvudet. Eventuellt har jag två kompisar som vill haka på också, vilket gör oss till en grupp på 3 killar med 21 år i ryggsäcken vardera.
Tror inte någon av oss talar franska, iallafall inte jag, men det kanske går att överleva därnere med bara engelskan?
Skulle du hitta något boende och inse att du är i behov av rumskompisar kan du ju höra av dig, vi är lugna av oss och har lagt festandet på hyllan sedan ett par år tillbaka så det är bara skidåkningen vi åker iväg för :)

Hallå på er! :)
Jag och min syrra funderar på en säsong i vinter och kommer tyvärr inte heller iväg förrän i januari och är mest nyfikna på Verbier.
Om ni skulle få för er att dela boende med några så är vi verkligen intresserade av att få vara med i ett kollektiv. Vi är väldigt sociala cheyor, men som föredrar en tidig morgon uppe i bergen framför nattlejvet. Vi åker främst för att vi älskar åkning, men även den gemenskap som hör säsongslivet till!
:cool:

Tillbaka
Topp