börja vindsurfa ??

geospirit

Ny medlem
börja vindsurfa ??
Mitt mission i sommar är att börja vindsurfa. Är det ok att vara 30 och nybörjare på vindsurfing?? Så ser verkligheten ut i alla fall. Men jag ser det positivt, det är ju nu man har pengar, så är det fantastiskt kul också även om jag bara kommit till stadiet "tepåsen".

glad sommar på er!

börja vindsurfa ??
Kolla in www.steffo.nu. Där hittar du Sveriges bästa vindsurfingsajt med ett mycket aktivt forum och massor av köpes/säljes.

börja vindsurfa ??
Räkna med att det tar ett par tre år sen kan du surfa som vem som helst på spoten.
om du redan provat några gånger och kanske börjat lära dig grunderna skulle jag rekommendera och köpa en flytig freeride bräda på ca 130-150l (volymen på brädan), kostar ny från 8000 ungefär, och sen köpa ett komplett riggpaket med segel. mast, bom och mastfot för cirka 5000 drygt. Detta plus en våtdräkt kommer du långt på. Brädan kan du dessutom alltid ha kvar som lättvindsbräda. prylarna kan du köpa här : http://www.surfersparadise.nu/

vad du än gör, ge inte upp i början! när du väl planat för första gången lovar jag dig att du är fast för gott, på gott och ont...

surf´s up!!

börja vindsurfa ??
Hello!
Aldrig försent att börja. Kört i 15 år och är nu 29. En revolution har hänt inom sporten och det blir bara lättare och lättare att börja med hjälp av större brädor. Ett råd är att köpa STORT. Mycket volym och ett 6,5 m2 segel utan cambers. Det kommer du komma långt på.

Lycka till!!
Jonas

börja vindsurfa ??
Själv är jag bara 15 och har nästan lärt mig att vindsurfa, visserligen så bor jag vid ett perfekt ställe (Näsbypark) men jag vågar inte riktigt gå ned till havet och åka, istället så åker jag på en insjö. Det fungerar bra men jag tycker att det är lite tungt att bära ned brädan dit.
Kanske är det någon som sitter och lurar på ritningar eller tips om hur man bygger en vindsurfbrädekärra som man kan fästa på cykel?

börja vindsurfa ??
Började förra sommaren på faderns tunga gamla bräda från tidigt 80-tal. Kanske inte den lättaste brädan att starta med men det gick, å fast är man.

Good Luck!

börja vindsurfa ??
Köp en bred nybörjarbräda så lär du dig grunderna ganska snabbt.. Sen är det bara att fortsätta träna.
//arj

börja vindsurfa ??
Är snart 18 år och har windsurfat i en 6 år... det är så jäkla gött!

Det är den gammla fars gubben som lurat ut mig på det...
Farsan har windsurfat sen -79 , åldern spelar ingen roll! (Han är närmre 50 år)

Det är bara stark vilja! så går det...

börja vindsurfa ??
Har bestämmt mig för att lära mig vindsurfa i sommar! Har gjort några halvtaskiga försök förut men aldrig haft tålamodet. Nu när man är äldre och visare (eller är man verkligen det?) så är det dags att ta fram morfars gamla bräda och lära sig det!
Tänkte surfa ute i Juniskär (en förort till Sundsvall), någon som är erfarenheter därifrån?
Är det någon mer vilsen själ där ute som har samma mål? Kanske rentav något allmän tips?

Sommaren ligger i luften nu!

börja vindsurfa ??
Det går bra att testa lite med morfars gamla bräda för att träna in balans och rigghantering, men om du siktar på att uppleva någonting i närheten av vad vindsurfing är idag så behöver du tyvärr nyare prylar. En kort och bred bräda av skapligt modernt snitt gör att du kommer att komma till segling i planingsfart fort. Leta lite på ovan nämnda forum (tipset är många år gammalt, men gäller fortfarande).

Bäst är ett ställe med långgrund botten, så att man kan träna utan att behöva bry sig om att ta, eller behålla höjden.

börja vindsurfa ??
Jag började (som många sagt redan) på farsans gamla 80-talsbräda när jag var 14 barre (2år sen). Lite smal va den och ett segel på 7 kvadrat gjorde den svår att börja på, muskler finns det gott om men ändå väldigt otympligt segel :P Dessutom kunde jag inte seglingstekniken särskilt bra så det gick som det gick ;) Men inte förrens iår har farsan köpt en asfin bräda att börja på till mig ;) http://shop.beli.se/?artnr=a_exocet_cruiser09 Detta är ett riktigt fartyg som inte välter varken dig eller sig själv i första taget så denna rekomenderar jag starkt ;)

Och du..... ge inte upp!!! Mycket tid på vattnet => Mycket surf i förlängningen :) ha det gött

Tillbaka
Topp