Borka HeliCross

Ace_DG

Aktiv medlem
Borka HeliCross
Nån som kan berätta lite mer om banan, underlaget, konkurrensen, utrustning, svårigheter m m.
Gubben blev lite intresserad...

/Ace DG

Borka HeliCross
Underlaget var rätt hårt men det gick hyffsat att få fast skidorna, dock hade blåsten skapat mycket "hajfenor".
Det fanns i mitt tycke ett stenparti och ett krön som var lite trixit. Jag tror det var rätt bra konkurrens, första gången jag är med i en sån tävling men en del åkare vet jag är duktiga. Min utrustning, Scott Santiago Pro + den dyraste valla jag hade råd med räckte till seger i mitt heat och en andra plats i finalen.
Annars så tycker jag att det var ett djävligt kul tävling och mycket bra arrangerat av Peter Å och kompani.

MVH//Fredrik N

Borka HeliCross
Angående Borka Helicross 2005.
Finns det några brädåkare här som åkte förra året som kan berätta lite om banan och hur pass avancerad den är? Har själv aldrig tävlat såhär men funderar på att ställa upp för att det är kul.

Någon annan?

Borka HeliCross
tja.

var med foerra aaret, men tror enligt ryckten att banan blir aningen brutalare i aar!
foerra aaret var inte banan speciellt avancerad, det avancerade var att vara snabb i starten, inte svaenga, lyckas dempa, samt att inte koera paa sten!
men i aar ska nog banan bli betydligt brantare + droppstart..

lycka till /Emil.

Tillbaka
Topp