Börsen

• Trådstartare Trådstartare FF
  • Start datum Start datum

FF

Aktiv medlem
Börsen
Ja, vad tror ni? Dax och sälja lite och sätta i räntebärande? Eller sitta kvar i båten?

Vad har ni för fonder och aktier?

Diskutera.

Börsen
Jag funderar på att glida ner till banken och plocka ur hälften av min sverigefond1 hos SEB och stoppa in det i en kapitalförsäkring där man kan trolla lite enklare fram och tillbaks.

Börsen
har nordenfonden, europafonden, nån kina fond och typ atlas copco aktier tror ja,

Börsen
Jag tror på en liten nedgång till sen kommer börsen vända. Jag tror extra mycket på aktierna Ericsson och Taurus som är väldigt låga nu och är värda mycket mer. Själva sitter jag på aktierna Eric b, Taurus, och C.i.s.l.

tips på fonder är eastcapitals senaste ryssland satsning. Och så fonder i indien, kina så klart som alltid kommer ha en ljus framtid.

Senast ändrad:
Börsen
FF sa:
Ja, vad tror ni? Dax och sälja lite och sätta i räntebärande? Eller sitta kvar i båten?

Vad har ni för fonder och aktier?

Diskutera.
För helvete. Du har ju spårat ur fullständigt. Dr D rekommenderar omdelbar avfärd mot Schampo-X för omgående nerkrökning dymedelst Fernet. Där ser man vad som händer när man börjar åka Völkl....

Åandra sidan, frågan är om det inte är sent påtänkt att sälja av nu?

Mitt IPS bärs upp till ungefär 30% av räntebärande, men det är ju ett väldigt lågsiktigt sparande.

En vettig kapitalförsäkring kunde kanske vara 40% räntebärande, 40% Skagen Global (väldisribuerad fond) och 20% Asien eller ngn anna tillväxtfond?

Börsen
För det första, tråden ligger i allmänt, så ni fjortisar som klagar på att det inte har med skidåkning och göra kan läsa någon annanstans

Eller ok, jag kan väl döpa om tråden till "diska eller handla aktier för att kunna åka skidor"
Skulle ni bli glada då?

easy: sent påtänkt... mja kanske... Men jag tycker det känns lite som att vi knappast sett botten på det här. Jag tror på en långsam men stadig nedgång i bästa fall, i värsta fall inträffat nåt som triggar en mer dramatisk nedgång... se bara på hur londonbörsen reagera på att det brann lite i stan. Ok, inte lite, men ändå ;)

Håller absolut med Erik om ryssland som en potentiell pengaodling

Börsen
FF sa:
easy: sent påtänkt... mja kanske... Men jag tycker det känns lite som att vi knappast sett botten på det här. Jag tror på en långsam men stadig nedgång i bästa fall, i värsta fall inträffat nåt som triggar en mer dramatisk nedgång... se bara på hur londonbörsen reagera på att det brann lite i stan. Ok, inte lite, men ändå ;)
mm, jag tror också på en nedgångsperiod men jag tror att vi kommer få se en börs som kommer tillbaks till samma höjder efter ca 6 månader.

Och klart vi ska ha lite börssnack på freeride :) Går man i skolan så måste man ju ha något sätt att dra i lite pengar på. kul tråd :)

Senast ändrad:
Börsen
FF sa:
Spana som sagt in Skagen Global. Kapitalförsäkring är iaf ett väldigt smidigt aätt att handha ett passivt ägande.

Snödjup

Tillbaka
Topp