Bort med kanter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Zebba

Ny medlem
Bort med kanter?
När man håller på med rails så ska man inte ha kanter eller absolut inte vessade sådana. Hörde från en att ta bort kanterna helt.

Men min fråga är hur blir brädan då för resten av berget? Går de bra att svänga trotts dåliga kanter?

Ni som åker hela berget och avslutar med en boardslide i parken hur gör nni med kanten?

Läste också att de säljs brädor med färdig nedslipade kanter hur är en sådan bräda att åka lite offpist med eller liknande

Bort med kanter?
Har ej så mycket koll på att raila och så. Men att åka i pist utan stålkanter bör vara helt värdelöst om man nu inte gillar att lägga ettor ner eller att ploga hela vägen, sen är det ju även en fara för andra om man inte kan få fäste när man vill bromsa eller svänga undan. Men du kanske inte gillar själva åkandet utan mer är intresserad av att hoppa? Men sen om jag var liftskötare så skulle jag förmodligen stänga av den jag såg som kom utan stålkanter då det är något man måste ha för att få åka.

Bort med kanter?
Haha kan väldigt lite om snowboard men utan stålkanter VILL du inte köra. du kan ta en vanlig fil och slipa ner kanterna lite men inte för mycket för då kommer du att halka omkring direkt när det fryser lite.

Bort med kanter?
Eller en mjukare kant (och nedfilad) i exempelvis koppar i.e. Arbor Draft.

Bort med kanter?
Man plogar ju inte direkt med en snowboard man hasar väll mer skulle ja säga. det räcker nog att du slipar ner dem. verkar onödigt att ta bort dem om man vill kunna åka i pisten(går det att ta bort dem?). så länge det inte är blåis så går det ju att åka med dåliga kanter. självklart inte lika bra som med skarpa men det går ja o svänga o bromsa. men ska du slipa ner dem så ska du åka mycket park tycker jag för det är ju onödigt om du bara tar en sväng där då och då. eller om du har en billigare "skräpbräda" om du ska raila mycket.

Bort med kanter?
Tar du bort stålkanten så kommer brädan suga åt sig fukt och så småningom kommer limmet lösas upp/träkärnan mögla och sen slutligen kommer brädan gå av :P

När man väl har railat försvinner isgreppet direkt men det går att köra pist sålänge det inte är stört hårt :)

Bort med kanter?
Har tidigare åkt mycke pist puder offpist men vet att i pisten så vill man ha kanter det vet jag, när jag fick höra de här så kändes de inte rätt men jag har liksom inte hållt på med rails, så de var något jag missat trodde jag. Man ska inte tro allt man hör.

Bort med kanter?
Ska du köra lite överallt lär du inte göra så mycket med stålkanterna. Railar du nöts de ändå ner. Jag tror inte man kan ta bort dem så lätt..och gör man det förstör man garanterat brädan helt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp