box hjälp

• Trådstartare Trådstartare GEO99
  • Start datum Start datum
G

GEO99

Guest
box hjälp
hej! :)

behöver hjälp med att raila på box , ramlar alltid på höften och så. hur ska jag göra ?

tack för svar :)

box hjälp
Vad försöker du göra? Raila boxen säger mig inte så mycket. Försöker du bara glida över boxen "rätt på" så är väl det viktigt att ha lite fart, och bara hänga på. Försök förstås inte åka på skär.

box hjälp
För att få fram vikten så du inte ramlar bakåt kan du sätta din hand på det främre benet när du railar. Sen när man har fått till tekniken behöver man inte sätta handen på benet och det är bara att köra!

Egentligen behöver du bara våga försöka och inte ge upp om du ramlar. Nöt på så ska du se att du snart tycker det är enkelt!:)

box hjälp
Kör upp på boxen rakt fram sen vrider du dig åt sidan sen när du kan vrida dig 50/50 cleant så kan du testa att hoppa upp 50/50 oh då måste du ha ganska mycket fart ( Mer fart = Lättare) sen så måste du ha böjda ben och vikten framåt och ganska breda ben men testa först på en rak fet bx

box hjälp
slänger in en fråga! har precis köpt ny bräda som är avsedd att användas i parken... nu när den är sprillans så är jag rädd att kanterna kommer hugga när jag kör rails/boxar och inte bara glida...?? är det bara att nöta ner den genom att åka eller finns det något trix så som att slipa ner lite? eller kommer det glida ialla fall trots att brädan är ny?? tack på förhand för mina dumma frågor!! :)

box hjälp
Köp en fil och slipa ner den på sidan:) på skidor slipar man ju ner ungefär under bindningarna, på snowboard vet jag inte så mycket, men slipa behöver du nog göra om du inte vill hacka :)

Tillbaka
Topp