Box !

Magnuum

Ny medlem
Box !
Viste inte vars jag skulle lägga den här så det blev här men iallafall, ska bygga en BOX till skidor helst en som är böjd vad ska jag ha på den tyå nån plast elr nått. Isåfall hur mycket kostar det ? ;D

Box !
Det finns en annan tråd där det står om det här.. under din. Gå till sida 2 där står det lite seriösa svar.
Några nämnde hårdplast andra sa trä... själv har jag gjort en där jag har en träplanka som jag har skruvat på
långa fyrkantiga plaströr på. Glider som F*n när jag provat hoppa upp på den med skor för det har snöat idag :P
Men hur man ska kunna böja vet jag inte, man kan ju värma plasten men det kanske inte blir så bra och spricker när det blir kalt. Hoppas jag kunnat hjälpa :)

Box !
(Favorit i repris?) :D

Mitt svar är som tidigare - köp en färdig och släpp idén på att bygga en egen.
Främst är det svårt att få till fästena till takräckena, såvida du inte "lånar" lite gamla grejjer från en gammal box.
Moderna boxar är sjukt slimmade och effektiva, ett hemmasnickrat projekt kommer aldrig komma i närheten av den låga vikt och goda aerodynamik som en färdig box ger.

Box !
Nojlas sa:

Främst är det svårt att få till fästena till takräckena, såvida du inte "lånar" lite gamla grejjer från en gammal box.
Moderna boxar är sjukt slimmade och effektiva, ett hemmasnickrat projekt kommer aldrig komma i närheten av den låga vikt och goda aerodynamik som en färdig box ger.
BOOOYAAA Nojlas, där satt den!

Box !
Nojlas sa:

+1

Box !
RichardSundh sa:
Maximilian-Larsson sa:
Bygg en på träslöjden. de gör jag och min lärare beställer sakerna ja behöver och hjälper mig om hur den ska va. kör på de:D
Men ofta din skola köper in grejer ni behöver för att bygga saker och ni behöver inte pröjsa nånting :/?!
Va? Får ni inte bygga lådor utan att pröjsa själv ? :O
Beställa? Vi har ganska mycket brädor man kan ta, fett jobbigt att beställa brädor varje gång man ska bygga något...

Senast ändrad:
Box !
Maximilian-Larsson skrev:
Bygg en på träslöjden. de gör jag och min lärare beställer sakerna ja behöver och hjälper mig om hur den ska va. kör på de:D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men ofta din skola köper in grejer ni behöver för att bygga saker och ni behöver inte pröjsa nånting :/?!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nej, läraren beställer hem allt ja ska ha, men får inte ha för dyra grejer, men allt kanske kosta 1500 skulle ja tro men skolan betalar.

Box !
Nojlas sa:

Det viktigaste i ett boxbygge, enligt min mening, är inte att bestämma hur många par skidor som ska gå i den utan vad standardmåtten är för olika alkoholrika förpackningar. Skidorna bryr sig varken om kyla eller värme, de fungerar bra vilket som. De flesta alkoholhaltiga drycker däremot, trivs bäst under svala föhållanden. Gör nu inte misstaget att glömma ventilationshålen i fronten, dessa är viktiga för att rätt temperatur ska skapas i denna magiska låda.

Ska boxen fyllas helt räcker det med vanliga, simpla, hål i boxen. Då följer även kylan den naturliga konsumtionen eftersom de längst fram blir kallast och borde således, vid rätt takt, vara perfekt tempererade när deras stund är kommen.

Skulle du nu vilja blanda olika drycker där olika temperaturer önskas går de även relativt enkelt att installera diverse elektroniska apparater och skiljeväggar. Men detta är överkurs och behandlas först på bartenderskolan på Kos, en enkel låda med rätt luftgenomströmning borde räcka gott och väl för ett MVG. Har du inte orken att bygga fäster för räls osv finns universalverktyget popnit-tång, detta tillvägagångssätt kan dock skapa ett IG om du monterar lådan på fel bil.

Box !
Jarle sa:
Nojlas sa:

Det viktigaste i ett boxbygge, enligt min mening, är inte att bestämma hur många par skidor som ska gå i den utan vad standardmåtten är för olika alkoholrika förpackningar. Skidorna bryr sig varken om kyla eller värme, de fungerar bra vilket som. De flesta alkoholhaltiga drycker däremot, trivs bäst under svala föhållanden. Gör nu inte misstaget att glömma ventilationshålen i fronten, dessa är viktiga för att rätt temperatur ska skapas i denna magiska låda.

Ska boxen fyllas helt räcker det med vanliga, simpla, hål i boxen. Då följer även kylan den naturliga konsumtionen eftersom de längst fram blir kallast och borde således, vid rätt takt, vara perfekt tempererade när deras stund är kommen.

Skulle du nu vilja blanda olika drycker där olika temperaturer önskas går de även relativt enkelt att installera diverse elektroniska apparater och skiljeväggar. Men detta är överkurs och behandlas först på bartenderskolan på Kos, en enkel låda med rätt luftgenomströmning borde räcka gott och väl för ett MVG. Har du inte orken att bygga fäster för räls osv finns universalverktyget popnit-tång, detta tillvägagångssätt kan dock skapa ett IG om du monterar lådan på fel bil.
Dessa insläppshål på takboxen bör ju kunna regleras efter hastigheten - då hastigheten är beroende på vilket land man färdas i. I Svedala är vi som mest begränsade till en sisådär 120-130 knyck, medans man färdas i vårdslösa hastigheter på de tyska motorvägarna. (Kör man söderut krävs det större takbox om man passerar en eventuell bordershop)
För att inte få in icke-etanolhaltig vätska i dryckesförrådet föreslår jag att inluftshålen är av "gäl-typ" och belägna på undersidan, samt räfflad botten med dräneringshål för att släppa ut de tidigare nämna oönskade vätskorna. Uppvärmningsanordning och isolerade avdelningar bör kunna fixas via 12v cigg-tändaruttag och dras in i boxen. (Man kanske till och med kan hålla en flaska glühwein vid korrekt temperatur? )

Bra att du nämner termen "rätt bil" - en synnerligen viktig faktor då majoriteten av alla bilister i europa kör omkring i fel bilar. Rätt bil är alltid en svensk bil. Eller tysk. (Med några få undantag) Sekundärt ska den vara rymlig. Bigger is better. Ju större kärra ju mer prylar och polare får du med dig. Den tredje viktigaste faktorn är motorkraft. Fyrhjulsdrift är självklart en fördel.

Box !
Att popnita riktiga bilar är en styggelse (såvida märket inte börjar på M, då kommer den ändå rosta inom 5 månader), det borde du veta Nojlas. Skäms!

Glühwein kan kanske fungera som kylarvätska? Då borde den hålla en bra temperatur. Eftersom det också är ett slutet system kan alkoholen inte försöka fly sin kos.

Box !
Box !
DI_E_NAJS sa:
Rydellarn sa:
Maximilian-Larsson sa:
ger bra betyg också
Bra betyg för att göra en box, det är absolut inte högre än G att göra en vanlig låda på vår skola i alla fall :O
Din låda blir dock inte så snygg danne.. Och jag fick inte bygga en vanlig flyout som kräver betydligt mindre brädor... En box tror jag fan inte du kommer få bygga..
Hehe, denne man med ett konstigt namn (DI_E_NAJS) är svår att förstå sig på. En låda kräver ju inte så mycket virke, klart jag får bygga det! :)

Senast ändrad:
Box !
Rydellarn sa:
DI_E_NAJS sa:
Rydellarn sa:
Bra betyg för att göra en box, det är absolut inte högre än G att göra en vanlig låda på vår skola i alla fall :O
Din låda blir dock inte så snygg danne.. Och jag fick inte bygga en vanlig flyout som kräver betydligt mindre brädor... En box tror jag fan inte du kommer få bygga..
Hehe, denne man med ett konstigt namn (DI_E_NAJS) är svår att förstå sig på. En låda kräver ju inte så mycket virke, klart jag får bygga det! :)
Du säger att man inte behöver virke till en låda, och att det är klart att man får bygga en låda, men eftersom box betyder låda, vilken box det än är, så lyckades inte ditt lilla skämt.. Så sluta leka nojlas

Box !
DI_E_NAJS sa:
Rydellarn sa:
DI_E_NAJS sa:
Du säger att man inte behöver virke till en låda, och att det är klart att man får bygga en låda, men eftersom box betyder låda, vilken box det än är, så lyckades inte ditt lilla skämt.. Så sluta leka nojlas
Haha, ja det var ju det som var grejen, att box betyder låda :o Hur kan det komma sig att man får bygga skåp men inte lådor?

Box !
Man får bygga små lådor, men du sa inte vilken sorts låda, och då är det inte särskilt märkligt att man tänker att du menar den sortens låda forumet handlar om?..

Box !
Efter hur tråden har utvecklats så anser jag nästan att det är märkligt att du inte förstår att jag var ironisk och inte syftade på den slags box som trådskaparen syftade på :p

Box !
Nojlas sa:

haha, men det står ju faktiskt box till skidor på den här. :P

Box !
lollen29 sa:
Nojlas sa:

Ja, det är ju faktiskt sant...

Nojlas, vi får ta och klippa oss, inte kan man ha skidor i lådan på taket :rolleyes:

Box !
lollen29 sa:
Nojlas sa:

Förklara för mig hur en takbox INTE är en box för skidor.

Box !
Nojlas sa:
lollen29 sa:
Nojlas sa:

Förklara för mig hur en takbox INTE är en box för skidor.
Haha underbart!

Snödjup

Tillbaka
Topp