Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja det var därför vi inte riktigt kände oss manade att åka dit heheLite flackt i Zell am See alltså, inser att det blev konstigt med syftningen där
Varför skippa glaciären?Hela Skicircus är kanon.Finns många varianter att ta sig runt. Glacier hade jag skippad. Shmitten dock har några roliga svarta.
![]()
Skicircus Circuits | Infrastructure in Saalbach Hinterglemm
The key figures of the Skicircus circuit are impressive: The lifts make it possible to experience the slopes of the Skicircus locations Saalbach, Hinterglemm, Leogangwww.saalbach.com
Inget wow! Hade föredragit en extra dag i Skicircus eller i KitzSki 5 mil bort. Men det är vad jag tycker om Kitzsteinhorn.Varför skippa glaciären?
Som i Sälen?Allt utom glaciären är väl lite som Sälen, för att vara i Alperna? Åkning under trädgränsen till 90%. På solsidorna risk att bara pisterna är vita.
Glaciären däremot högalpint och helt annan känsla. Gäller att åka dit vid fint väder bara.
Har du åkt skidor i Alperna?
Ja, låglänt (för att vara i Alperna) med mycket snökanoner och konstsnö. Bättre fallhöjd än Sälen så klart.Som i Sälen?
Har du åkt skidor i Alperna?
När det gäller Glaciärer är Tux no.1 sedan Stubai. Återstående glaciären vinner absolut inte med Ischgl eller typ Zillertal Aren för att nämna några. Men, men, smaken är som...
Är det nåt fel på pisterna mot Leogang eller Finerbrunn?Ja, låglänt (för att vara i Alperna) med mycket snökanoner och konstsnö. Bättre fallhöjd än Sälen så klart.
Tycker grejen med Alperna är att åka på stora berg ovanför trädgränsen, men smaken är som... som sagt. Just runt Zell är det Kitzsteinhorn som ger den chansen, och för en dags åkning lär det ju räcka.
Åker bara i Alperna, 30+ skiddagar den här säsongen bl.a. 750+ sen jag började åka skidor.
Måste svara mig själv, Friride fanns aldrig där, kanske FreerideÄr det nåt fel på pisterna mot Leogang eller Finerbrunn?
Har inte sett någon Friride World Tour på Kitzsteinhorn![]()