disktrasa sa:
Lite fräckt av dig att påstå att min jakt efter skidor baseras på min okunskap. du har ingen aning om vad jag letar efter, hur jag åker eller vad jag väger. Även om skidor är anpassade för tjejer, behöver det inte betyda att de passar alla tjejer, eftersom man åker olika eller hur? jag letar inte specifickt efter så kallade "tjejskidor" utan skidor som är anpassade för lättare åkare, eftersom jag föredrar ett par skidor som reagerar på minsta lilla.
Jag tycker inte du skall slakta Loopie, det finns mycket sanning i det inlägget... För det första så är det relativt lätt att hitta ungefär den sorts skida man vill ha/behöver om man vet lite om skidmarknaden/de olika fabrikatörerna/de olika skidtyperna. Så nog baseras det nog på okunnskap alltid...
Till att börja med är det alltid bäst att berätta mer om dig själv. Vad väger du och hur lång är du? Man kan ju anta att du är relativt nätt i kroppen med tanke på vad du söker för skida... Gillar du att åka fort, var åker du helst skidor, i eller utanför pisten, kanske parken också? Blir det mest den isiga hemmabacken eller blir det mycket skidresor så att skidorna får se mycket alpsnö?
Sen så förstår jag inte riktigt varför du vill ha lätta lagg? Om det är så att du kommer nöta mycket park behöver du inte förklara dig, men om du bara skall åka med dom så behöver de inte vara så lätta, de skall ju ligga och carva längs snön, inte sladdas eller flyga omkring i luften... Iofs så är ofta styva skidor tyngre och det är nog inte styva skidor du är ute efter, tror jag iaf...
Du skriver att du vill ha lagg som reagerar på minsta lilla och då är det knappast ett par K2 Missdemeanor du skall ha, snarare ett par korta slalomlagg. Men eftersom du vill ha lätta grejer så har du väl inte tittat så mycket på de mer raceinspirerade grejerna. Nu vet inte jag om du skulle tycka om ett par styvare korta racelagg, du kanske inte är en sån skidåkare som pressar så mycket när du åker, men på senare år har det ju faktiskt kommit väldigt många tokmjuka, korta slalomskidor med väldigt lågt pris (läs budgetskidor). Det borde faktiskt inte alls vara så svårt att hitta korta, mjuka skidor om man tänker efter lite...
Men berätta gärna lite mer om dig själv och om din åkning så kan vi nog kanske lyckas med att hitta ett perfekt par till just dig!