bra märken

bra märken
Smaken är som baken...
det är inte märket du ska kolla efter utan leta efter en skida som passar dig... Alla stora märken är egentligen bra...

bra märken
jo, twintipskidor har väl funnits så pass länge nu att alla större märken har skidor av bra kvalitet, så det är mer frågan om hur mycket pengar du är beredd att lägga ut.

bra märken
hm..har länge funderat.

Jag behöver er hjälp- jag söker twintip lagg, som är schyssta i pist och utanför- vilka?

Och kan´ske pris (+bindning)

Ha d/ viktor.j

bra märken
Köp ett par Atomic freezone Rodeo. Åker själv på ett par och de är grymt bra. Fungerar till allt. Priset för dessa är 4500 utan bindnig.
De flesta skidaffärer har nog sålt slut på sina Twins men kolla runt du och lycka till.

Se även utrustning för mer info

bra märken
Vill du ha ett par som går att åka på utanför slopsen måste du köpa Head Madtrix... Salomon är bra men går knappt å åka på utanför hoppen

bra märken
Köp en dynastar candide, finns i längderna 165 o 180! Kolla på den under utrustning här på freeride.nu. själv åker jag salomon fiveforty

bra märken
När jag ska köpa skidor är det främst två märken jag tittar efter

- Brännmärken
- Simborgarmärken

Brännmärken indikerar att det är en tuff skida som inte går av i första taget, simborgarmärket garanterar att skidan inte sjunker i puder.

>> RR <<

bra märken
Dynastar Consept. mycket prisvärd och grymt stryktålig..
Har aldrig åkt en twintip som tagit emot så mycket stryk och fortfarande rockar på..

bra märken
Testade Rossignols nya skida som kommer nästa säsong. Rossignol Scratch. Bästa twintippen jag åkt på utan tvekan. Trots mitt måntering kändes den som en racing skida in och ut ur svängar. Väldigt stabil i höga farter och härlig även i ojämn teräng. Skidan är ju en (den ska komma i tre olika bredder och jag testade den breda) "fatski" så den är ganska lik Salomon Pocket Rocket som jag själv tycker är alldeles för mjuk men ruskigt kul att leka med, men styvare och bättre i höga farter och på hårdare underlag. Så kan du så vänta tills nästa år om du inte kan hitta den tidigare!!!

bra märken
jag kär ett par Extreme Freekouts...de är as sköna men finnns tyvärr bara i 157 och neråt...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp