bra nybörjarkamera??

Luuuthman

Ny medlem
bra nybörjarkamera??
alloj!
jag har börjat underhålla mig själv genom att jämt dra med kameran när jag åker skidor, cyklar, knatar runt. men nu har jag bestämt mig för att köpa en "riktig" kamera alltså en systemkamera, nån som har nåt tips om en bra nybörjarkamera, bra objektiv, filter m.m. tänkte köpa begagnat för att få ner priset.

tack på förhand....

bra nybörjarkamera??
Canon Eos 300 är en väldigt bra nybörjarkamera, men den är något plastig... men om man satsar på en kamera som är hållbar så blir det inte billigt...

Ett alternativ är att köpa en gammal kamera som är strycktålig, men då har man oftast ingen motor eller autofockus som leder till att det blir svårare att ta bilder på rörliga föremål

bra nybörjarkamera??
Mycket sant, en bra kamera är Mintolta Dynax 505 super.
Med den kan man fotografera förhållandevis fort. Jag har för mig att den klarar 3 bilder/s eller nått... jämnför gärna med andra kameror i samma prisklass.

Om man nu skall fotografera t.ex. skidåkning kan det vara kul att ta lite bildserier. Men 3 bilder kan vara lite, men alltid nått.
Men det finns en fördel med Canon 300 eos, den är att man kan köpa batteripak för någon hundring, fast jag vet inte hur det ligger till hos Mintolta.

bra nybörjarkamera??
canon eos 300v är en nyare variant av 300 som är mindre plastig (den har t.o.m. metalbajonett!) och snabbare motor (fler bilder/s) och snabbare autofocus...

Själv har jag gammla 300 och en eos 600 som jag köpte beg för 1000:- Den matar 5 b/s och är gjord i metal, grymt stabil! Men den väger dubbelt som en 300 och saknar inbyggd blixt....

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=9

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp