Bra och tålig DH/Freeride cykel.

Magot

Ny medlem
Hallå, tänkte be er kunniga om lite hjälp om man vill hitta en heldämpad cykel för DH, freeride och även fungerande till slopestyle liknande körning. Har kollat runt lite på olika hemsidor men vet inte riktigt vad man ska välja. Har planerat att ta hojjen på avbetalnng för har lite svårt att skrapa ihop runt 20000 i cash.! Är tacksam för lite hjälp o tips. Tack i förväg.

Mmm... Har kollat en del på annonser, men e lite skeptisk när det gäller begagnat.

Rocky Mountain Flatline 1. Någon som vet om den e nåt att ha i cykel o även komponentväg?

japp håller med där.. Men... har varit på de flesta sidor på nätet. Det är hjälpen med hur bra cykeln är och om bromsar, dämpare osv är bra. Och vilken cykel som är bäst inom mitt område..
Sen är ju alltid ett billigare alternativ bra, men då ska ju cykeln ändå vara tålig o klara min vikt osv i hopp o nerförsbackar. =)

mmm, men den Specialized Bighit I 2009 har ja för mig funkar fint till både freeride och dh, Specialized cyklar är ju riktigt bra så en sån skulle jag satsat på. Sen så funkar ju nästan alla dh hojjar i slopen mer eller mindre. Inte som en dirt men dom funkar helt klart. Även Specialized Big Hit 1 2008 som evalds har är ju schysst den åso, lite mer dh över den men helt klart en bra cykel.

ja har kollat lite på båda... Men hur är bromsar o dämparna på 09:an? Vill ju kunna bromsa i DH sträckorna och även fjädringen ska klara av feta drops o långa hopp. =D

Skulle inte oroa mig över att den inte klarar stora drop å hopp. På beskrivningen så verkar den ju vara en riktig best som klarar stryk.

" The new Big Hit lives up to its name on punishing terrain with a stout frame and 6.75 to 7.5 inches of travel. The new design with lower standover and more seatpost adjustment makes this bomb-proof ride even more accessible to a larger range of riders. "

Det är ju kvalité cyklar dom bygger så den är nog tiptop. Men kolla runt på blocket å andra internetsidor, kan säkert hitta nått liknande eller bättre.

Tillbaka
Topp