Bra park i Alperna?

Granum

Ny medlem
Bra park i Alperna?
Ja skulle vilja höra lite förslag på bra parker i Alperna. Mamma och pappa vill helst åka till Österike och eftersom de är dom som står för pengarna får man väl ta lite hänsyn till vart dom vill också. Om de finns bra backar och hyfsad offpist åkning är ju de också ett stort plus.

Bra park i Alperna?
man åker inte till alperna för att köra på gamla rostiga räcken. passa på att köra riktig offpist. park kan man köra hemma.
bygg dig ett skönt bc jump i stället.-

fred ut

Bra park i Alperna?
Jo, när du är i Alperna ska du satsa på Off-pist och eventuellt bygga ett skönt BC hopp.
Men om det är Parken som drar så är Les 2 Alpes riktigt bra!

Bra park i Alperna?
Alperna har flera bra parker. Kolla in Portes du Soleilsystemet i Frankrike/Sweichz där har du flera bra.

Bra park i Alperna?
saas fee. Min polare kom hem därifrån för en vecka sen. underbar park sa han

Bra park i Alperna?
Tack för alla svar :) När ja lagt lite mer eftertanke till de så skulle de nog va skönt med lite mer offpist åkning. Men ja de är alltid kul med en park till hands om man skulle tröttna på att åka ensam offpisten.. Är de någon som kan ge lite mer information om St:Anton? både om åkning och hur de är att bo där osv.

Bra park i Alperna?
Granum sa:
Tack för alla svar :) När ja lagt lite mer eftertanke till de så skulle de nog va skönt med lite mer offpist åkning. Men ja de är alltid kul med en park till hands om man skulle tröttna på att åka ensam offpisten.. Är de någon som kan ge lite mer information om St:Anton? både om åkning och hur de är att bo där osv.
(OT) Skulle vilja avråda dig från offpiståkning ensam, tänk på säkerheten min vän.

Senast ändrad:
Bra park i Alperna?
Anton har ingen park.
Rendl har två hopp och nåt rail. Inget att skryta med direkt. Lech, som ligger 30 min med skidbuss från Anton, har en ok park. Dock är det jobbigt att åka upp till den då man måste ta en hel lång sittlift och åka lite backe där emellan.
Anton har ett gäng hotell och ställen du kan bo på. Från halvbilligt till skitdyrt.
Anton är dessutom ett av alpernas bästa off-pist-ställen och fyllt till bristen med svenskar.
Helt ok om du vill snacka svenska med de flesta. Jag rekommenderar pizzan på Galzig-bahn. (mest för att jag bakar dom ;) )

Men, det är ett bra ställe att åka på. Off-pist finns i massor, ganska lättillgängligt dessutom.

Bra park i Alperna?
Mayrhofen har en ändamålsenlig park. Finns även skogsåkning där du vid väder kan leka offpisthjälte utan att riskera lavindöden. Och en massa backar där du kan rasta mor&far.

Finns stenar att jibba, pister att gappa och klippor att droppa om du gillar sånt.

Snödjup

Tillbaka
Topp