Bra Parker

Bra Parker
Om du ska till Kungsberget och hajka så får du nog problem med fart, det har kommit 4 dm nysnö där..Min kompis hade KM där ida, riksglidare=)

Bra Parker
jag var i kläppen idag och de var riktigt riktigt bra!! åk dit för fusen. kolla artikel på www.svensksnowboard.net för en översikt på hur den ser ut. tror artikeln heter "vad kläppen har att bjuda oss på" eller ngt liknande.

Bra Parker
Bräckeparken/Åre var klart bra idag (12/4) tycker jag, lite nysnö som dämpade landningarna från de hårda mjuka kicks`ena. Lite blåsigt kanske iofs...

Bra Parker
nån som har koll på läget i trysil?!
enligt hemsidan har dom bra med snö och lite nysnö landad i förrgår.
motstridig info om minus vs. plusgrader dock...

helgen efter påsk är på gång.

Bra Parker
Hvis du ikke bor for langt fra norskegrensen:

TRYSIL!!!!!!

Parken som ble brukt til slopestyle under The Arctic Challenge...
Superpipen...

Say no more!

PS: 15. og 16. april er den stengt et par timer hver dag grunnet Burton Photo Session. Kjørere som Luke Mitrani, Shaun White m.fl. er visstnok fortsatt i Trysil, så mulighetene for å se gode kjørere finnes absolutt.

Bra Parker
kom hem ifrån tändalen idag...parken är bra...dom håller på att sätta upp ett till lite större rail...hörde rykten där uppe om att ramundberget ska ha en bra park just nu...

Bra Parker
->bagdadbomber: jo, det blev nog lite tokigt med "mjuka hårda kicksen", jag menar att de mjukt "shapade" kicksen i den hårda snön...
-sorry! jag blev så till mig när jag skulle berätta om mina upplevelser...

Bra Parker
Vill ni åka riktigt pra PARK-åkning, så föreslår jag att ni kommer över till Finland. En bit utanför Helsingfors hittar ni ett ställe som heter Talma. (Jag tror det har varit reportage om Talma i Transition, när Hasse, Kareem och resten av det svenska FORUM-teamet besökte platsen) Jag vet iallafall att de tyckte det var grymt. Det har även förekommit en "spot-check" i TWsnowboarding om Talma. Joni Malmi, Heikki Sorsa, Paavo Tikkanen, ja så gott som alla de grymma bigjump-finnarna har tränat upp sig i just Talma. Själva "berget/kullen" är antagligen det minsta ni någonsin sett, men i stort sett hela stället är fyllt med mindre och större, bigjumps, corners, rails mm. Dom har även halfpipe, QP och snowskate-land. Är ni ute efter pipe-åkning, är det ingen idé att åka till Talma eftersom större och bättre piper hittas på andra ställen, men gillar ni att åka lines med rails och olika hopp är Talma verkligen värt ett besök! Ni kanske sett MackDawg-filmen Simple Pleasures (tror jag) där joni Malmi kör bs-air corner och bonkar knappliften med tailen. Det är filmat i Talma. Och om ni nu bestämmer er att ta en tur till Talma ändå ifrån Sverige, så föreslår jag att ni även kollar läget i Kukon-backen, i Borgå. Det enda dom har att erbjuda är några bigjumps och kanske nåt värdelöst rail, men det största bigjumpet är FETT! Troligtvis kommer det även att synas på nästa-års filmer eftersom Jussi Oksanen, Iikka Bäckström mm, var där på fotoshoot och filmade med Pierre Wikberg. (visst heter han så?) Även Serena, som ligger närmare Helsingfors än både Talma och Kukon, är värt ett besök! Om någon är påväg, skriv ett meddelande åt mig här på freeride, så kan jag kanske fungera som guide, beror på vem ni är... skoja bara..

Bra Parker
Det blir till och pallra dig upp till Riksgränsen för det är väl en av de få som fortfarande har öppet... Klättra upp på Nordalsberget och sen väntar lite puder för att avslutas med ett riktigt fint och stort hopp... ;-)

Bra Parker
ja, undrar om det är en bra park i sälen`?? funderar också på att åka dit. någon som vet om den är bättre än i åre?

Tillbaka
Topp