Vill ni åka riktigt pra PARK-åkning, så föreslår jag att ni kommer över till Finland. En bit utanför Helsingfors hittar ni ett ställe som heter Talma. (Jag tror det har varit reportage om Talma i Transition, när Hasse, Kareem och resten av det svenska FORUM-teamet besökte platsen) Jag vet iallafall att de tyckte det var grymt. Det har även förekommit en "spot-check" i TWsnowboarding om Talma. Joni Malmi, Heikki Sorsa, Paavo Tikkanen, ja så gott som alla de grymma bigjump-finnarna har tränat upp sig i just Talma. Själva "berget/kullen" är antagligen det minsta ni någonsin sett, men i stort sett hela stället är fyllt med mindre och större, bigjumps, corners, rails mm. Dom har även halfpipe, QP och snowskate-land. Är ni ute efter pipe-åkning, är det ingen idé att åka till Talma eftersom större och bättre piper hittas på andra ställen, men gillar ni att åka lines med rails och olika hopp är Talma verkligen värt ett besök! Ni kanske sett MackDawg-filmen Simple Pleasures (tror jag) där joni Malmi kör bs-air corner och bonkar knappliften med tailen. Det är filmat i Talma. Och om ni nu bestämmer er att ta en tur till Talma ändå ifrån Sverige, så föreslår jag att ni även kollar läget i Kukon-backen, i Borgå. Det enda dom har att erbjuda är några bigjumps och kanske nåt värdelöst rail, men det största bigjumpet är FETT! Troligtvis kommer det även att synas på nästa-års filmer eftersom Jussi Oksanen, Iikka Bäckström mm, var där på fotoshoot och filmade med Pierre Wikberg. (visst heter han så?) Även Serena, som ligger närmare Helsingfors än både Talma och Kukon, är värt ett besök! Om någon är påväg, skriv ett meddelande åt mig här på freeride, så kan jag kanske fungera som guide, beror på vem ni är... skoja bara..