Bra rail.

Spoon

Ny medlem
Bra rail.
Min granne kläckte smartaste idén igår. Han sa att vi skulle kunna bygga en rail av en aluminiumstege. Så det gjorde vi. Min förväntan var inte särskilt hög och jag trodde att man skulle fastna i den och få mycket smärta.
I början var den jävligt trög att glida på men efter ett tag så gled det riktigt bra. Klart värt att testa.

Konstruktion:
Ta en stege (helst aluminium men stål går nog också) sätt den ner i snön stående på längden. Packa med snö och bygg en kick. Sen är det bara och raila. Skitkul.

Bra rail.
varför säger alla raila???
under (alla) mina år som skid och skate- åkare har jag altid använt uttrycket "grinda". är det nå slags lokal-uttryck eller??

Bra rail.
Om man åker skate och grindar, glider man på truckarna. åker man skate och slidar så åker man på brädan. Det mest logiska vore att säga att man "slidar" på railsen elller vad?

Bra rail.
raila heter det därför att räcke heter rail på engelska!!!
grinda och slajda/slida gör man med skateboard!!!!!!!

SÅ DET SÅ!

Bra rail.
tsss testade ja för läääänge sen. fick dock inte så mykke fart som ja hade önskat så ja sket mej :| kanske borde kolla upp sånt innan man börjar bygga?..

Bra rail.
RAILA låter för jefligt. :) O jag tror iofs att dom flesta vet att rail e ett engelskt ord och va det betyder dock så har jag aldrig sett det engelska ordet RAILA. Kanske skulle försvenska det lite med RAJLA så har det ju blivit så fult det kan bli. Själv så säger jag inget jag bara åker.

ha det gött

Bra rail.
håller med Mike_rofone och andra, grindar gör man på truckarna. folk måste lära sig mer om "the roots" innan de slänger ur sig massa skit :P

Jag tycker Slida och raila låter lika bra, det är ju typ som fakie/switch inlägget :P
Ni vet väl att basic-sliden/railen på skidor heter "railslide" ????
TADA!

Bra rail.
om ni menar grinda på svenska för att ni vill hålla på svenskan så.....
..skall man hålla på och tjafsa imot engelskans intåg i vår kultur(som den redan så etablerat har gjort) så kan man ju lika bra börja att säga:
Red Bull Stor Luft 2003 och -..ohh vad han fetade på och motsatt grep tag för att sen baklängeslanda nere i hörnet.
/SH

Bra rail.
Hah, då kan jag ju åka fårn garagetaket och grinda på en hemmabyggd rail.. hurray..

Skottade upp världens snöhög mot garageväggen tidigare i vinter.

Bra rail.
Jag testade detta i sommras och det gick bra. Jag hade en 9m stege (2*4,5). Den ena halvan hade jag som rail och den andra lutade jag mot cykelskjulet och använde som backe (åkte nerför stegpinnarna). Det var grymmt. Givetvis använde jag ett par avlagda skidor.

Bra rail.
3 av 10 har snackat om railidén. Resten har snackat om hurifråga man ska säga raila, grinda eller slida.
Mkt bra idé. Ska testa...
(det heter raila, så det så...)

Bra rail.
Man säger olika för vad man gör och vad man åker på!! eller?
noseslide(slide) om man bara kör ett rail vanligt kallar jag det grind.. Lättare att säga..Grind vs. slajjjjd...

Bo87:"the roots"??? vi don´t have any roots in this sport!! we make´em.. för hitills har vi bara härmat snowboardåkare i parken.. och säg vad ni vill, alla vet att det e så..

PEACE..

Bra rail.
Och då tycker jag att det räcker med att snoka 5 sidor tillbaks för att hitta nånting värdelöst att skriva om, när en tråd självdör så självdör den... Såhär 7 månader senare så är saken ganska utagerad.

Tillbaka
Topp