Bra skiduthyrning? Champoluc

Primary

Aktiv medlem
Tjenare!

Ska åka till alperna vecka 10 eller 11, dock har vi inte bestämt resmål än, men det lutar åt typ Val Thorens, Bad Gastein, Champoluc eller liknande.

Jag undrar helt enkelt om det det brukar finnas skiduthyrare i byarna där man kan typ testa ett par skidor i 2 dagar sen byta in dom och testa ett par andra några dagar osv? Jag vill kunna testa olika skidor då jag ska eventuellt passa på att köpa nya nu i vår eller 14/15 säsongen.
Skidor som jag skulle vela testa är typ Rocker 108, SFB, TST, JJ och liknande, alltså skidor med ca 100-115mm midja.

Vet att det är olika för olika orter, men om ni vet någon bra skiduthyrare i Val T så skriv den, om ni vet någon i flera skriv dem, samt vad det brukar kosta skulle vara ett plus om ni vet också :)

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Det finns en hel del uthyrare i Val T. Det var dock svårt att förbokning specifika skidor så jag gick runt till de olika uthyrarna när jag var på plats. Jag hyrde T ex Shreditor 112 och Salomon q115 på Top Sports. Generellt fanns det ganska gott om Rossignol och Salomon
Lycka till!

Always-Sunny sa:
Det finns en hel del uthyrare i Val T. Det var dock svårt att förbokning specifika skidor så jag gick runt till de olika uthyrarna när jag var på plats. Jag hyrde T ex Shreditor 112 och Salomon q115 på Top Sports. Generellt fanns det ganska gott om Rossignol och Salomon
Lycka till!
Tack så mycket!

Mer sådan här information sökes :)

Kan säga nu att det handlar om Bra skiduthyrning i Champoluc, Har tagit fram att det finns Ett antal skiduthyrare:

Tako
Telemark Ski hire
Frachey Sport Rent A Play

och några till!
Tako är den enda jag sett som hyr ut offpist skidor (dom hade Blizzard Chochise, Nordica enforcer och Völkl Gotama enligt deras hemsida) men hur ser det ut hos de andra? och hur gör man för att hyra offpist skidor? för på de flesta sidorna visas bara pistskidor som alternativ.

Hjälp sökes :)

Kan nån rekommendera bra uthyrning i Gressoney? Går ju iof att ta sig till Champoluc men känns omständigt.
Langley tyckte jag skulle hyra på Extreme Sport, men ingen koll om de är bra?

Tillbaka
Topp