bra ställe med sjyst offpist?

Jonny Nylund

Ny medlem
Vi är ett gäng snubbar som pyser ner till alperna någon gång i Januari...Frågan är som fäljer: Vilket fjäll är bäst när det gäller att hitta lätt åtkomlig off-pist, där man inte behöver knalla flera kilometer, bergsguide och spade...med andra ord lättåtkomlig off-pist?...

Tjo!

Jag har hört att Kitzbühel ska ha bra offpist-åkning. jag har inte varit där själv, men kolla upp den orten!
Jag hör av mig om jag får reda på mer!

/Christian

Sälen behöver du nog ingen spade i, ej heller Bollenkollen, Hammarbybacken, Åmål Ski Center eller Sunne. Men skall du däremot ut på de stora eskapadernas berg; Storstenshöjden behövs nog minsann en spade.

Om det är i Alperna du inte skall ha spade är det väl backen bakom posten i Albertville som gäller.

/JCM

Det finns bra "off-pist" nära backarna i alla stora orter. Bara att utforska när du kommer dit. St Anton rekommenderas.

Kitzbuhel...? Njaaa... gillar man längdåkning är det helt ok... Det brukar faktiskt komma lite snö framåt Februari...

Utan spade...? Ja då kan jag rekommendera följande orter..: Chamonix, Verbier, La Grave eller Alagna..ehhhh....

/D

Ja det är ju helt klart Chamonix! Klart man kan åka off-piste utan spade.Canadian bowl är ett hett tips, lättåtkomligt och nära pist.

Eftersom alla som har svarat här hänger upp sig på det här med spade, så måste jag bara säga att man bör väl alltid ha med spade när man är ute och åker off-pist. Lavinfaran finns ju alltid där, och vad är meningen med att ha sändare om du inte har en spade som du kan gräva med om olyckan skulle vara framme??

Sen; lättåtkomlig off-pist finns väl nästan överallt (i Alperna iallafall). Det är ju bara att åka bredvid pisten om man inte orkar anstränga sig. Men man går miste om mycket, plus att ju mer lättillgängligt- ju tidigare blir det totalt uppkört!

Anna

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp