Bräcke i Åre

LeeMyhr

Medlem
Bräcke i Åre
Svarta linjen har 3 hopp, och en hel del rails. Pipen är öppen. Röda linjen har 6 hopp om ja inte har helfel och nåra rails.

Peace

Bräcke i Åre
Tackar vi å bockar för! Riktigt fiin klapp!
Nån som har närmre info om vad som kommer finnas? Kommer ju längta mer efter det, än efter resterande klappar.

Bräcke i Åre
parken ska öppna imorgon sen ska den va öppen över jul å nyår! lovet asså! sen ska dom stänga av parken å spruta mer snö å bygga om parken till den riktiga! den som e nu är typ temorär!
peace

Bräcke i Åre
Öppnar upp en line som ligger i den svarta med 2 big jumps ca10m platåer och en corner 15m, fortsätter med railboxar som är nya för i år. Pipen öppnar upp under julhelgen. Design Laffa & Gotte GOD JUL OCH GOTT NYTT......

Bräcke i Åre
Birchwood:
Känns väl som den kommer vara öppen v. 1 med... Är ju liksom en jullovsvecka.

För övrigt är parken över all förväntan, även om jag slog mej så pass igår, att jag blir hemma idag. Men bra byggd, och lagom mkt folk. Dock är det lite svårt att ta sig över det andra bigjumpet. gillar även boxarna/räckena, lagom många :-D Och dessutom ganska fantasifulla.

Bräcke i Åre
meget fin pipe för att vara i December, spände på mig brädan för första gången på 4 år och drog ett par lines, nu funderar jag nästan på att ge laggen semester ett tag.. så kul var det=)

Bräcke i Åre
hej jag undrar om någon vet om parken e uppe under v3. ?
om det inte e det så undrar jag om det fins några bra hopp i rökullen?
ha det bra tack för svar.

Bräcke i Åre
senast jag var där var i söndags, och då var den stora linjen sammansatt av de två vanliga bigjumpsen i
början, rätt branta kickar o mjuka landningar, sen en stor snöhög som nu tydligen blivit en corner, efter den
en rak rail, sen en vänster c-box, sen en rollercoaster box och efter den en rainbow box.
sen nere vid pipen har dom en 4kink (flat-down-flat-down-flat), även den en box. lite dåligt med rails alltså,
men bra träningsmöjligheter för snurrar upp o likn.

parken är oväntat bra för att vara början på januari.

J

Bräcke i Åre
Innan de regnade var platån 20 m lång. Men nu har de säkert smällt ner lite. Sen finns de ju 2 hopp til och typ 7 rail i svarta linjen. Pipen har man lyckats förstöra.

Bräcke i Åre
20 meter låter rätt stort... Minns iofs själv att det såg våldsstort ut när man kollade in det, men sen när det väl börjades hoppas var det inte så farligt ändå. Sen har man ju sämst ögonmått med, minns inte ens hur det såg ut nerifrån sett längre =/ Skulle vara kul att veta mer exakt.

Bräcke i Åre
Jag tyckte också att 20m låter rätt stort, så farligt va det inte att hoppa i det (jag va där v.7)

En kompis till mig stegade platån till 10m ... men jag vet inte hur dom räknar (eller om han räknade rätt)

http://are2.skistar.com/app/projects/are/images/Bracke065.jpg

här är en länk till hur svarta linjen ser ut ... hoppen ser dock väldigt små ut... men kicken va iaf över 2m hög ... det sista hoppet har en 10 m platå enligt åre

och här är en film --> http://www.filmfolio.se/filmfolio.asp?kod=12732

Bräcke i Åre
hopppen har krymp efter de där regn å plus grader veckorna.. så de e 16 å 14 meter

Bräcke i Åre
Bräcke är lite dåligt jämfört med vad det kunde vart, kvarntorpshögen i närke har kanske 300m lång backe och en barnback men ändå park med 5 räcken från northen rails, 2 stora kickar en spine, tunna m.m. och den är inte ens färdigbyggd, behövs det tilläggas att kvarntorp inte är lika stort som åre.

Bräcke i Åre
Åre har ett så stort område, så man hinner inte göra snö till allting.. De kostar rätt mkt + att om man ska kunna få snö i alla nedfarter ( har varit väldigt dåligt med snö i vinter, så man måste göra snön i pisterna först&främst ) Man måste ha en typ 12 m bred slang och föera tusen meter lång om man ska kunna göra snö i en hel backe samtidigt, därför tar de riktigt lång tid + att de måste vara rätt - grader och de får ju inte töa som de gör nu.. Därför hinner man inte satsa så mkt på parken i Åre, men den är ju inte dålig, de finns hopp och rail iaf och annars får man väl åka någon annan stans ?

Peace

Bräcke i Åre
åre satsar nog rätt mycket på parken,, den har varit klar sen typ jullovet., pipen är ju stor och kostade mycket att bygga tror jag, hoppen är i typ 3 backar och tillhörande lift finnes ju

i bydalen öppnar den nästa helg. då snackar vi tröögt!!!

Bräcke i Åre
Ja, fel av mig, var där för ett par veckor sen så nu har de juh hänt lite, var nog där för tidigt. Det var riktigt smutt nu. peace

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp