Bräda på väggen

Borje88

Ny medlem
Bräda på väggen
Såg att det redan fanns en sådan här tråd men den var från 05 så tänkte att ämnet behövdes återupplivas.
Sen så hade jag lite andra idéer än det som togs upp där.
Jag funderar på att få upp brädan på väggen men inte permanent. typ en krok anordning eller liknande. så att den lutar ut helt enkelt och bara är att plocka ner lite enkelt när man känner för det. Någon som känner till en sådan lösning eller blir det till att bygga själv?

Bräda på väggen
jag har skidor på väggen iallafall. då har jag tagit spikar runt skidorna på massa olika ställen, man får spika spikarna snett så att brädan/skidorna inte ramlar ut liksom. dåligt förklaring kanske men de funkar.

Bräda på väggen
tittti540 sa:
jag har skidor på väggen iallafall. då har jag tagit spikar runt skidorna på massa olika ställen, man får spika spikarna snett så att brädan/skidorna inte ramlar ut liksom. dåligt förklaring kanske men de funkar.
herregud så osmakligt

Senast ändrad:
Bräda på väggen
Tittis sätt är bra, men sneda spickarna är kanska kackigt... Mitt tips är vinklade skruvar/krokar... som ser ut ungeför såhär: __l

Du skruvar in dem så att brädan/skidan sitter så pass tajt att den hänger kvar, svårare är det inte. Så instället för att spika snett som Titti gjort, finns redan vinkeln i kroken...

Senast ändrad:
Bräda på väggen
Ikea var faktiskt ingen hit. Kollade där innan jag skrev här. Tidningsställ däremot verkar vara en bra grej. Dock undrar jag om hållbarheten. De ställ jag hittat verkar inte hålla måttet. De andra jag hittat börjar på 700 stycket och man behöver nog två för balansens skull.

Carled sa:
Tittis sätt är bra, men sneda spickarna är kanska kackigt... Mitt tips är vinklade skruvar/krokar... som ser ut ungeför såhär: __l

Du skruvar in dem så att brädan/skidan sitter så pass tajt att den hänger kvar, svårare är det inte. Så instället för att spika snett som Titti gjort, finns redan vinkeln i kroken...
Kan inte se bilden du la upp men krokar har jag också funderat på. Ingen som vet någon speciell hängare?
Fundera på att bygga nåt i plexiglas så att man ser brädan ordentligt.

Bräda på väggen
Om du inte kan se min bild föreslår jag glasögon eller att du flyttar närmare datorn... det är två understreck _ och ett litet L. D.v.s. __l vänder man på det blir det l__ .
Jag har polare som har skidorna uppsatta på det sättet och det är fruktansvärt snyggt och enkelt!

Tillbaka
Topp