Bräda, skor och bindningar.... Vilka?

Flipps

Ny medlem
Hejsan det är så att jag funderar på att köpa egen bräda detta året. Har alltid hyrt och inget fel med det men de e ju inte alltid man får det bästa. Jag är en allround åkar och gillar att köra i precis allt (park,offpist,pist,puder) Jag är 1,83 lång, väger 93 och har skostorlek 44-45. Är inte riktigt färdigväxt än. Vet nån någon bra bräda (gärna paket) bindningar och boots för ca 4000 kr?

Tack på förhand!

P.s åker ca 2-4 veckor per år

hejsan

ska du köpa en ny eller beg för tack vare att du bara åker från 2-4 veckor per år och det är inte mycket mitt tips är att köp en beg snowboard!
jag har en på lager till ett riktigt bra pris skicka mail eller något så får vi höras eller om du ska köpa en ny!
det beror på hur mycket du vill lägga ner på en ny bräda med allt !!

mvh//
wolwrin
peace

skulle helst vilja ha en helt ny... kan ju tänka mig gå upp mot 5000 beroende på vad allt kostar...

n07targetkit_team_free_l.jpg

Nitro Team Target Allmountain -07
Boardstore har tillsamman med våra Teamåkare Micke Sandy, Jonas Hagström och Jonte Edvardson testat och valt ut detta Snowboardpaket för dig som prioriterar Prestanda och design utan att behöva lägga en förmögenhet. Brädan är nydesignade och ombyggda Team Target med Sandwich konstruktion och Powercore. Nitros Team BOLT bindning ingår. Till detta Allmountain kit har vi valt in den mest sålda och populäraste skon i landet under alla år. Northwave Freedom 2006! Åtdragbar innersko, full support till ett klart överkomligt pris.

Rek pris 5300 SEK
Medlem 3895 SEK (för medlemmar på boardstore.se = gratis)
Ditt pris 4100 SEK

---------------------------------------------------------------------
http://www.boardstore.se/Site/frameset.asp?MarketsToLanguagesId=1

Senast ändrad:
Kolla grejer från ifjol på tex stadium du kan komma undan med halva priset på paket (bindning bräda). En polare köpte en salomon som var nere från3000 för 800. Du kanske söker något bättre men det är bara ett exempel vilka kap man kan göra. Själv köpte jag en r.e.d (burton) hjälm för 200 spänn hade kostat 800 bara för att den hade varit på lagret i en sesong. våga fråga folk.

Flipps sa:
Har alltid hyrt och inget fel med det men de e ju inte alltid man får det bästa.
P.s åker ca 2-4 veckor per år
Åker man bara typ 3 veckor om året, fortfarande växer och inte har specificerat sig på nåt område direkt är det nog lättare att bara fortsätta hyra. Ska du nu köpa bräda så se till att testa hela kittet först så du verkligen är nöjd med den.
Där jag säsongade i Frankrike förra året fanns det typ 30 vanliga hyrbutiker o några stycken lite mer extrema. I de vanliga butikerna har de allt möjligt skräp men i de "riktiga" hade de faktist alla möjliga nya brädor, ride, burton, nitro mm, från budget till topmodell. Är ju lätt värt att betala lite mer hyra för en grym bräda än att bara fortsätta hyra det vanliga utkörda skräpet de ofta har.. Läs på lite o gå in i butiken o ställ lite krav på vilken bräda du vill ha så får du säkert den också!
Gå till en lite bättre hyrbutik o hyr "riktiga brädor".. är du sen nöjd med den kan du alltid köpa den. Och när du hyr kan du alltid testa att byta bräda några gånger, brukar man kunna göra utan att de blir allt för irriterade..

Förresten, att komma undan på 4000kr blir nog lite svårt iofs.. räkna med en 2-3000 för boots o bindingar och en lika mycket till eller mer för brädan om du inte vill ha budget grejor (eller lyckas hitta en fin utförsäljning)..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp