Bräda

Bräda
Tjenare

Nu är det så att jag ska ta och köpa en ny bräda och undrar vilken man ska ta.
Jag har inte åkt särskilt länge och är då givetvis inte världens pro.
Men man lär sig snabbt och eftersom jag slutar skolan snart kommer det bli en hel del snowboard time förhoppningsvis.

Min fråga är nu vilken bräda man ska ta. Jag gillar att åka mycket i backarna men samtidigt är det väldigt roligt att åka runt och leka lite samt så hade jag såsmåningom tänkt börja leka lite i parken med dom stora grabbarna.
Dock är det svårt att hitta en som är skön att latscha (stavning?) i parken med men samtidigt kunna köra stenhård åkning nerför en skön pist!

Har kollat runt lite och hört att bataleon har bra sådanna brädor men undrar ifall någon har några bra förslag på brädor!

- Jonte

Bräda
Bataleon Evil Twin är svaret på frågan :) Jag har åkt med min i 2 dagar och har nu beslutat mig för att sälja den, då det inte kommer bli så många åkdagar som jag tänkt mig. Den är 159cm lång.

Länk till annonsen finns här: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=41635

Om du är intresserad så är det bara att höra av dig!

Mvh
Andreas

Bräda
Ja delvis sant. Evil Twin och Fun Kink är båda parkbrädor, medan Goliathen är en allroundbräda. Dock lät det på dig i första inlägget som om du gillade att åka i backarna (pisten?) samt att du hoppade lite och skulle börja åka mer i park, därför rekommenderade jag Evil Twin.
Fun kinken har ett mjukare flex än Evil Twin:

"Stiffness [1-6]

Evil Twin 6-4-6 (hårdare i nos och tail samt mjukare i mitten)

Fun.Kink 3,5" (mjukare än vad Evil Twin är i mitten, fast över hela brädan)

Fun kinken är en mer "lekbräda" vad jag har hört. Många använder den till handrails i stan t ex.

Mvh
Andreas

Bräda
Saken är det att jag vill ha en bra pist bräda som är stabil och skön att åka, dock vill jag även att den ska vara bra att ha typ ifall man skulle vilja börja göra lite små hopp, raila lite osv ^^

Bräda
Saken är det att jag vill ha en bra pist bräda som är stabil och skön att åka, dock vill jag även att den ska vara bra att ha typ ifall man skulle vilja börja göra lite små hopp, raila lite osv ^^

Bräda
..

det går typ inte att ha en bräda som har styvt flex när du drar på i hög fast och som mjuknar när du kör långsamt och jibbar i parken.. men jag har hört rykten att det skall finnas några sånna brädor på marknaden.. men jag kan ju bara Burton så jag vet inte..

:)

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp