Nystart!

tuben86

Medlem
Nystart!
Tjena!

Jag har insett att jag vill prova på brädan igen, efter ett uppehåll på ca 20 år och nu med barn som kan ta sej ner själv på skidor så skaver det lite, lärde mej åka skidor i vuxen ålder men inser ju att jag saknar brädan, men det var ju ett tag sen sist så en hel del har hänt. Är inte intresserad av att åka fort utan söker nått åt det mjukare hållet att leka runt med. Helst inget som gör hål i plånboken.
Har kikat på bataleon Chaser och salomon sleepwalker. Sen är det ju det här med bindningar också? Jag väger in på 84kg och är 183cm skostorleken är 43-44.
Tankar kring längd på bräda uppskattas, vill helst inte ha en för lång 😅
Skulle verkligen uppskatta lite tips i djungeln!
Fridens!

Nystart!
Tjena!

Kanske inte mycket till hjälp men jag gjorde en liknande comeback för runt en handfull år sedan, mitt uppehåll var väl kanske 15 år eller så.

Min första bräda blev då en Bataleon, dock inte Chaser utan Fun.kink.
Minns att den var jäkligt lätt att börja åka på, väldigt förlåtande. Jag tror det åtminstone delvis var pga 3BT. Jag började på en kortare än rekommenderat, 151 cm istället för 157, sen när jag blivit lite varm i kläderna klev jag upp i storlek.

Själva åkningen var enkelt att komma in i igen, däremot hade jag glömt hur meckigt det kunde vara att spänna bindningarna. Eller egentligen var det väl mer hur jäkla osmidig jag blivit under de där åren som passerat. Större mage, stelare i kroppen osv.
Efter ett tag investerade jag i ett par StepOn och det var sjukt smutt, men kanske inget man köper bara för att testa bräda igen.

Sen ett år är jag dock tillbaka på skidor igen så det blev ingen långvarig comeback.

Nystart!
Tack för input! Lotten föll på en begagnad chaser på 159cm, dock utan bindningar. Kikar just nu på union strata, formen är nog bättre nu än för 20år sen haha, men visst lite stelare kanske 😄

Tillbaka
Topp