Så du menar att om man åker skidor, så får man kan man inte skatea eller köra longboard på sommaren? Haha, var det dummaste jag har hört!blizzy sa:Once a boardrider, always a boardrider..
Om man åker bräda på vintern kan man ju åka skate/longboard på sommarn.. men va ska man göra som skidåkare? Åka rullskidor som en avdankad pensionerad skidgubbe?
Nee.. ska de va så ska de va.. SNOWBOARD!
Jag har åkt skidor sen jag var 4, blev väl mer eller mindre tvingad då vilket och tackar mina föräldrar för nu. sen började jag åka bräda där i ~10 års åldern och gick sedantillbaks till skidor igen efter 2 år och åker fortfarande skidorRydellen sa:Vad som är "inne" går ju i vågor men jag har också hört många som tycker skidor är roligare. Kanske är det så att det är lättare att komma upp till en högre nivå snabbare på skidor. Första tröskeln är kanske lite lägre? Jag ska är riktigt sugen på att köra skidor nu i vinter efgter att senaste 10 åren enbart kört bräda. Jag får känslan av att det känns som om man har mer möjligheter på skidor...
åker skidor.. och frappar på skate och även helt ok på wakeboard och longboard så det har inget med det att görablizzy sa:Once a boardrider, always a boardrider..
Om man åker bräda på vintern kan man ju åka skate/longboard på sommarn.. men va ska man göra som skidåkare? Åka rullskidor som en avdankad pensionerad skidgubbe?
jo men om nåt är lättare är det mindre läskigt också. Jag åker själv skidor då och då, Alltid kul att variera sig lite. Och jag märker att när man åkt skidor en dag så kan man dra på lite extra med brädan sen också...The_teo sa:Hojvall.
Jag tycker inte det är läskigt att åka fort, snarare lättare än at åka snowboard långsamt.
Vadå, står stilla i utvecklingen. De som åker snowboard gör de för att de ger en någonting, något utöver det vanliga.Hojvall sa:Många som går över till att åka skidor från snowboard... Skillnaden är ju att på skidor har du 2 saker att stå på. Det gör att man kan åka fortare i backen utan att det känns lika läskigt. Det bli lättare att landa i hopp osv...
Det är ju alltid kul att lära sig nya saker, och har man åkt snowboard och ställer sig på ett par skidor så känns ju inte det så svårt och man lär sig nya saker fort. Jag tror att det är därför många som åkt snowboard går över till att åka skidor när de testat det. För att man känner att man lär sig nåt nytt men på snowboarden så stod man rätt stilla i utvecklingen.
Pa sommaren aker man wakeskis!! Fett kul!! www.nationswakeski.comblizzy sa:Once a boardrider, always a boardrider..
Ja visst! så känner jag med men frågan var ju varför folk går över till skidor? och det där är min förklaring.GhaZ sa:Vadå, står stilla i utvecklingen. De som åker snowboard gör de för att de ger en någonting, något utöver det vanliga.Hojvall sa:Många som går över till att åka skidor från snowboard... Skillnaden är ju att på skidor har du 2 saker att stå på. Det gör att man kan åka fortare i backen utan att det känns lika läskigt. Det bli lättare att landa i hopp osv...
Det är ju alltid kul att lära sig nya saker, och har man åkt snowboard och ställer sig på ett par skidor så känns ju inte det så svårt och man lär sig nya saker fort. Jag tror att det är därför många som åkt snowboard går över till att åka skidor när de testat det. För att man känner att man lär sig nåt nytt men på snowboarden så stod man rätt stilla i utvecklingen.