Brädåkare som gått till skidor

Nils_n

Ny medlem
Jag tycker det verkar mycket roligare att jibba med skis, speciellt att landa baklänges ser så soft ut.

Är det ngn som åkt bräda men som tyckte skidor var mkt roligare?

verkar så mycke mer man kan göra på skidor

+ att man kan göra fula trick som spread

Senast ändrad:
Jag ! Jag åkte bräda tills jag var 13 sedan bytte jag till skidor och de e så jävla mkt roligare ! Har bara åkt 1,5 år men de går fett bra. BYT !

Once a boardrider, always a boardrider..
Om man åker bräda på vintern kan man ju åka skate/longboard på sommarn.. men va ska man göra som skidåkare? Åka rullskidor som en avdankad pensionerad skidgubbe?

Nee.. ska de va så ska de va.. SNOWBOARD!

Ja just det... Det finns ju en oskriven, men ack så viktig, regel att om man åker skidor är det strikt förbjudet att ställa sig på något som ens liknar en bräda.

Bara för att man åker skidor, trillar inte all brädteknik ur huvudet... eller?

Jag åkte bräda i åtta år, men bytte för två år sen TILLBAKA till skidor.. Blev ju som liten tvingad att gå i skidskola av mor och far och tack fan för det! :D
Köpte twintips men har nu iår insett att parken är inte mitt ställe, så de blir ett par feta freeride skidor istället! Så om nån är intresserad av ett par Völkl Twins kolla in min annons! :O

Jag har åkt snowboard i 7 år, sen bytte jag till skidor förra året. Tänker aldrig gå tillbaka.

Dock är det svårt att slå en puder dag med snowboard.

Många som går över till att åka skidor från snowboard... Skillnaden är ju att på skidor har du 2 saker att stå på. Det gör att man kan åka fortare i backen utan att det känns lika läskigt. Det bli lättare att landa i hopp osv...

Det är ju alltid kul att lära sig nya saker, och har man åkt snowboard och ställer sig på ett par skidor så känns ju inte det så svårt och man lär sig nya saker fort. Jag tror att det är därför många som åkt snowboard går över till att åka skidor när de testat det. För att man känner att man lär sig nåt nytt men på snowboarden så stod man rätt stilla i utvecklingen.

Detta är samma som skate och inlines. dom som inte klarar av snowboarden byter till skidor för där lär man sig mycket snabbare, pga att det är simplare!

blizzy sa:
Om man åker bräda på vintern kan man ju åka skate/longboard på sommarn.. men va ska man göra som skidåkare? Åka rullskidor som en avdankad pensionerad skidgubbe?

Så du menar att om man åker skidor, så får man kan man inte skatea eller köra longboard på sommaren? Haha, var det dummaste jag har hört!

Vad som är "inne" går ju i vågor men jag har också hört många som tycker skidor är roligare. Kanske är det så att det är lättare att komma upp till en högre nivå snabbare på skidor. Första tröskeln är kanske lite lägre? Jag ska är riktigt sugen på att köra skidor nu i vinter efgter att senaste 10 åren enbart kört bräda. Jag får känslan av att det känns som om man har mer möjligheter på skidor...

Hojvall.

Jag tycker inte det är läskigt att åka fort, snarare lättare än at åka snowboard långsamt.

synd bara att man måste punga ut med helt ny utrustning.

Men om man vill prova lite först, vad kan det kosta att hyra pjuck+twintips+stavar ett dygn i tex flottsbro & åre

Senast ändrad:
åkte bräda från 6 års ålder tills jag var 15. sen blev det skidor. blev lite trött på snowboard helt enkelt.

håll dig till det du utvecklas snabbast på/är bäst på
det är snön och höjden man vill åt, den får man lika mkt av varesej man åker skidor lr bräda =)
sen ere ju alltid roligt när de går bra, så kör på de som går bra så skaru se att du blir nöjd!

Jag har åkt skidor sedan jag funnits, men gick över till bräda då det var populärt och i stort sätt var det ändå som fanns i backen. Sedan körde jag det 3år, men nu har jag gått tillbaks till skidor, då det känns friare på något sätt..
- Men kör på det som är roligast!

Visst, bräda är kul och någon dag om året är aldrig fel.. =)

Rydellen sa:
Vad som är "inne" går ju i vågor men jag har också hört många som tycker skidor är roligare. Kanske är det så att det är lättare att komma upp till en högre nivå snabbare på skidor. Första tröskeln är kanske lite lägre? Jag ska är riktigt sugen på att köra skidor nu i vinter efgter att senaste 10 åren enbart kört bräda. Jag får känslan av att det känns som om man har mer möjligheter på skidor...
Jag har åkt skidor sen jag var 4, blev väl mer eller mindre tvingad då vilket och tackar mina föräldrar för nu. sen började jag åka bräda där i ~10 års åldern och gick sedantillbaks till skidor igen efter 2 år och åker fortfarande skidor :) Jibb, som offpist och även lite pist.

jau kommer ihåg förra en 5-6 års sen när snowboard vågen kom, och sen nu för några år sen har "newschool twintips" vågen kommit, alla ska åka twintips,erfaren som helt totallt nybörjare (och nybörjarfallet är VÄLDIGT stort är nu).

blizzy sa:

åker skidor.. och frappar på skate och även helt ok på wakeboard och longboard så det har inget med det att göra

The_teo sa:
Hojvall.

Jag tycker inte det är läskigt att åka fort, snarare lättare än at åka snowboard långsamt.
jo men om nåt är lättare är det mindre läskigt också. Jag åker själv skidor då och då, Alltid kul att variera sig lite. Och jag märker att när man åkt skidor en dag så kan man dra på lite extra med brädan sen också...

Senast ändrad:
åkte snowboard till kanske 12 års ålder.. bytte till twintips å de gick bajsfort å lära sig.. åker även lite skate å wake å de går finfint.. PRÖVA!!

Hojvall sa:
Många som går över till att åka skidor från snowboard... Skillnaden är ju att på skidor har du 2 saker att stå på. Det gör att man kan åka fortare i backen utan att det känns lika läskigt. Det bli lättare att landa i hopp osv...

Det är ju alltid kul att lära sig nya saker, och har man åkt snowboard och ställer sig på ett par skidor så känns ju inte det så svårt och man lär sig nya saker fort. Jag tror att det är därför många som åkt snowboard går över till att åka skidor när de testat det. För att man känner att man lär sig nåt nytt men på snowboarden så stod man rätt stilla i utvecklingen.
Vadå, står stilla i utvecklingen. De som åker snowboard gör de för att de ger en någonting, något utöver det vanliga.

Senast ändrad:
Skidor piskar bräda i nästan allt.. bytte för 2 år sen, köpte mig ett par karma förra året och ser fram emot skidveckorna mycket mycket mer nu.

Hade dock åkt skidor innan, slutade när jag var kanske 8. Men det kommer ju tillbaka... det är som sex eller att cykla :D

började på skidor, tog ett break me snowboard , gått tillbaka till skidor efter en djup deprition på bräda..

=)

blizzy sa:

Pa sommaren aker man wakeskis!! Fett kul!! www.nationswakeski.com
Kolla in videon med bilder fran cableparken!

GhaZ sa:
Hojvall sa:

Vadå, står stilla i utvecklingen. De som åker snowboard gör de för att de ger en någonting, något utöver det vanliga.
Ja visst! så känner jag med men frågan var ju varför folk går över till skidor? och det där är min förklaring.

Jag tror hojvall har nånting i det han säger. Inte att man riktigt står stilla i utvecklingen kanske, då bara man kämpar så lär man sig alltid nåt nytt. Men byter du till skidor så lär du dig något nytt, och du kan det bara efter ett par åk. Snowboard är svårare att lära sig, därmed går kanske inte lika många från skidor till bräda.

Jag kör både och, beroende på vad jag och storebror känner för då vi åker med varann, äger dock endast skidor för tillfället.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp