Brädhjälp sökes

kkirLegenden

Ny medlem
Brädhjälp sökes
Tjenare. Kille på 185cm, 67kg som söker bräda. Hittade en på sportamore, "Morrow Radium wide" hette den och undrar nu vad som tycks om den? Är inte insatt i vad som är bäst och varför så skulle uppskatta svar.

Kör oftast pistat och inte alls mycket park, off-pist drar jag mig till så fort jag hittar nåt. Åker oftast ett par veckor om året endast men har åkt de senaste 8 åren eller liknande så någon kunskap i åkningen har jag i alla fall. Har hittills endast kört på hyrda brädor. Skulle en Radium duga?

Brädhjälp sökes
kkirLegenden sa:
Kille på 185cm, 67kg
Hur smal är du människa?!

Haha, men seriöst. Som Dough sa ovan, så är marrow radium en rätt så kass bräda, har själv testat den. Och jag är inte en petig åkare.

Vad är det högsta priset du är villig att betala?

edit: sen är ju grejen den att, om du bara vill ha en egen bräda o köra på för att slippa hyra, så kan du ju alltid köpa nåt begagnat skräp tills du har råd med något dyrare? I slutändan är det ju 90% åkare och 10% bräda (:

Senast ändrad:
Brädhjälp sökes
Haha jo nog finns det större varelser än jag.

Men tack för svar, underlättade massor! Pris jag skulle kunna tänka mig lägga ut ligger väl runt 4 000, mer tycker jag inte det är värt att lägga ut då jag som sagt knappt åker något.

Brädhjälp sökes
Är det 4000kr med boots eller bräda + bindningar?

Är det med boots bör du verkligen överväga att bara köpa boots och sen hyra bräda.

Brädhjälp sökes
verkar som du har en ganska bra hjälppatrull här, så låter dom hjälpa dig. dom är dessutom mer erfarna än mig när det gäller inköp av nya brädor skulle jag tro (har endast köpt en bräda, som jag för övrigt är jävligt nöjd med, hehe).

Brädhjälp sökes
Kikade lite på boards.lv nu (hittade sidan via bataleon.com) och fjolårets Bataleon Airobic finns i både 154 och 157, släng på ett set swichback bindningar så har du en komplett bräda med bindningar för 426€ / 3600kr.

Exakt den setupen jag körde 120-130 åkdagar på i vintras och jag betalade nästan det dubbla :)

Tillbaka
Topp