brädköp

elak

Ny medlem
brädköp
jag är på väg att köpa min första egna bräda och undrar om det är viktigt att allt är av samma märke?
jag ska inte flow, stepinbindningar eller liknande skit.

brädköp
Nej, inte prestandamässigt, men det finns ju bindningar som passar bättre till vissa brädor etc. har du burtonbindn. kan det vara smidigt att även köra en burtonbräda då dem har lite speciella plattor under.

brädköp
...
..
.

jo det är det :)

varför? jo... det är så att företagen gör så att deras dojjer passar perfekt i deras bindningar så OM du köper ex. Nitro bindningar och Nitro dojjer så kommer det att passa till 100% perfekt. OM du köper olika bindningar och dojjer så kan det kanske bli lite lite sämre passform..

brädan har inte så himla stor betydelse.. men burton e ju burton,, även om de skickar med 4x4 diskar till alla sina bindningar..

kör hårt.. å kör med samma märke på dojjer och bindningar..

det e inte såååååå farligt med det kan göra en liten liten skillnad (eller stor,---> [flow])

/Kalle

...
..
.

brädköp
det spelar ingen roll om du inte är proffs och då får du ändå samma bindningar å skor.
-pinn du har ju snöat in på burton. du har helt rätt men burton är ju inte allt :P

brädköp
... skor från märken som inte gör bindningar passar väl kanske inte 100% i bindningan men 95% .. inget som man generellt märker...

men ni förstår att, ex. salomon, nitro, völkl och andra märken som gör både boots + bindningar, kommer att ha perfekt passform..

å frippeh.. jag e sjukt insnöad på Burton och jag vet att det inte är allt... men jag älskar burton och kommer att fortsätta att tjata om dem hela tiden så du bör nog vänja dig

:D

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp