Brädköp

Soff-i-propp

Ny medlem
Brädköp
Jag befinner mig för tillfället i ett vad jag skulle vilja kalla "förvirrat tillstånd" (och det handlar inte om vad jag ska gör på nyår), utan beror på mitt kommande inköp av en sprillans ny bräda. Jag ser nämligen på detta som ett avgörande kapitel gällande min kommande framtid som snowboardåkare. Därför behöver jag några kloka råd, från personer med lite mer erfarenhet än jag på detta område. Vad jag söker är en bra allroundbräda som man kan utvecklas på. Har åkt i ca 6 år, men kräver absolut inte någon avancerad bräda, dock ingen nybörjarbräda. Gällande garantier mm så ligger väl Burton bra till, men det finns ju även andra bra märken som t ex Extrem, Ride mm, vad skulle du rekommendera för märke och modell?? Och varför??

Take it easy/
Proppen

Brädköp
Tjo!

Jag körde hårt på Burton för några år sen & de gör ju vassa brädor - Inte tu tal om saken - MEN när så min fina, fina Supermodel sprack & man skulle dividera fram & tillbaka med Trivselprodukter (dåvarande "Burton Sverige") så blev det så att intresset för Burton svalnade (läs: De strulade nåt kopiöst). Började då köra på Forum (en DS) & den var ok. Det enda jag har att anmärka på att den är något för mjuk för min smak. Dock vet jag ingenting om deras garantiåtaganden mm. I år blir det dock en återgång till Burton. Främst därför att jag vet att de fått en ny generalagent i Sverige, vilka, enligt uppgift, skall vara ljusår bättre än gamla Trivselprodukter... Brädan blev en Rippey & den KÄNNS iaf hårdare, så det blir nog en fullpoängare, känns det som...

Summa sumarum: Burton är ju alltid Burton & med den nya agenten blir de nog en fullpoängare!

Lycka till!
Ride on!

Brädköp
Testa Bataleon..
Kan ju alltid va kul att testa nya märken.. Jag ska testa den nästa år tänkte jag....
Ska bli jävligt intresant...

Köp inte Forum,, har knäckt 2 st..
köp inte Jeneus,, samma fabrikat som forum.
men forum och jeneus har bytt fabrik nu så jag vet inte hur dom är nu..
Köp inte Extrem,, har knäckt 3 st..

Köp ifrån stor företag som inte krånglar med garantier och sånt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp