Brädor för 100kg:s kille

Laroche

Ny medlem
Hej , är ny på forumet och denna fråga har ej jag reflekterat så pass mycket förrän nu då jag läst att det gör stor skillnad .

Ska införskaffa ny bräda och de jag tänkt på är en Burton Jeremy Jones elr en Custom X jag har tidigare kört på Jeremy Jones och tycker den funkat bra Custom X har en polare och jag har provåkt den och gillar även den skarpt , JJ e ju rekommenderad för åkare som väger max 91kg - gör det så jäkla stor skillnad i min åkning om jag väger 9kg mer , tycker den fungerar kanon som allround bräda har förra årets men tänkte byta upp mig till detta års - Kollar även på Libtech brädor men hittar inte speciellt många .

Till saken hör att jag får väldigt bra pris på CX och JJ brädan jag betalar 2500sek för dem styck , jag harsökt angående detta men ej hittat något så om ni har tid över kan ni inte slänga upp förslag om ni har vetskap om några högklassiga brädor .

Är 180 cm lång
Väger 100 kg
44 skostrl
Åker på , Dc Allegiance boots , DRAKE podium Large bindningar .

Är tacksam för alla svar

MVH

Jag tror inte det görs brädor från fabrik för personer som väger som dig ;) 91kg maxvikt är nog bland det tyngsta man kan hitta. Sedan har dom ju en marginal för säkerhets skull och den kan nog vara upp till 100kg.

Du får ju brädorna extremt billigt så om du inte gillar den/dom så kan du alltid sälja brädan/brädorna för samma pris som du köpte dom för.

//Hellberg

Det finns massor med brädor som fixar killar med pondus. Här kommer några favoriter i urval:

Lib-Tech HCFS
Lib-Tech Skunk Ape(nästa års)
Gnu 11'up

Vilken modell som helst i rätt längd från Glissade eller Never Summer

Mitt bästa tips är en Gnu 11'up 162 MTX. Du får en klockren bräda som tar dig överallt och som utan problem fixar dina 100 pannor!!

Jag har lite samma bekymmer. Är 1.95 lång, storlek 45 på fötterna och väger nåt mellan 90 och 100 kg, det varierar en aning. Eftersom jag bara kommer köra puder och pister, ej parker så funderar jag på en bräda kring 180-190 lång? Går det att hoppa med en sån lång bräda om man nu skulle känna för det?Lib - tech verkar ha några intressanta brädor men märket jag verkligen fastnade för är Glissade. Jag undrar om deras modell big moutain också fungerar i pister och om någon har koll på hur bra deras brädor är?

Jag har under några år köpt hem en del Glissadebrädor till Sverige och testat de flesta. Jag är själv 187 och väger ca 90. Glissades Big Gun serie är klockrena friåkningsbrädor för lite större killar. Jag plockade faktiskt fram min Big Gun 175 i påskas när jag var i Vemdalen och åkte på den för första gången på två år. Jag blev än en gång imponerad över hur stabil en bräda kan vara och att den är så pass lättåkt för sin storlek.

Glissades brädor är dessutom väldigt välbygda och har två års garanti. Jag har köpt hem ett femtiotal Glissade och bara behövt reklamera en enda.

Om du vill ha en bräda som inte precis alla har men som verkligen ger valuta för pengarna så är Glissade helt rätt märke att satsa på. Jag hjälper dig gärna att få hem en om du skulle vara sugen!!

Senast ändrad:
Härligt! Men du rekommenderar "Big Gun" som pistbräda med inriktning mot offpist eller är det någon annan av modellerna som är bättre anpassad? Och hur tror du 185 och 195 modellerna är jämfört med 175 när det gäller åkningen?

det är inget fel på att gilla god mat! om det är det du nu vill få fram till folket..

Senast ändrad:
Hittade LIB snowboards också, hur är de jämfört med Glissade?

Har inte testat Glissade men kört på Lib-techs litigator 172:a de senaste tre åren. Deras bärdor är hårda och pallar väl med mina 95 kg och 197 cm. Funderar just nu på att byta och då blir det garanterat Lib-tech igen, men förmodligen då en Skunkape 172:a. Själv kör jag freeride men det är oundvikligt att mest tid blir i pisten och då vill jag ha en bräda där jag kan carva ordentligt... Allt är en kompromiss men lösnö, pist och en backside-air i parken slutar med lib-tech som bästa kompis :-)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp