Brädstorlek

milmil

Ny medlem
Brädstorlek
Tjao, har problem med att "länka" mina svängar i högre hastighet, när jag lägger över från tå till häl och tvärtom känns de alltid vääääldigt ostabilt, och inte allt för sällan "hugger" brädan i pisten på något vänster så att jag vurpar (vet inte riktigt hur jag ska förklara de)
åker på en Allian kulberg 161 (är själv 1,80 lång och väger typ 75) funderar på ifall de kan vara brädan som är för stor/styv för när jag ska "byta kant" så får jag typ slänga över brädan till andra sidan. va tror ni? borde jag skaffa en mindre bräda?

Brädstorlek
känns snarare som om brädan är för kort. upplever ofta att kortare brädor vobblar mera i högre farter än de som är lite längre.

Brädstorlek
clip har fel, samt lite rätt i det han säger men det är inte där ditt problem sitter..du är på rätt spår.. den brädan du har är styv och känns oerhört klumpig.. den är med största sannolikhet lite för bred och styv för dig och det gör inte saken lättare

slusats: köp en ny bräda och försök att hitta en som är så smal som möjligt men ändå passar dina skor (läs: max 25,5 cm i midja) och om du känner att du inte kört tillräcligt i gymmet eller käkat nog med pizza så du pallar en styv bräda så köp en lite mjukare

Brädstorlek
intersport har ett par salomon prospect brädor från förra året för 2500 (med salomon sp1 bindning) tror tror du de är något för mig?

Mvh // Emil

Tillbaka
Topp