brädtips

krum

Ny medlem
brädtips
är sugen på ny bräda. Kör mestadels en F2 eliminator 163. Skulle vilja ha en bräda som inte är lika fladdrig när det är uppkört. Gillade burton Dragon, men den är ju lite svår att få tag på.
177cm
70-75kg
42 i fötter

brädtips
Tja
Kika in på Option Signature och några av de styvare modellerna. Signature har jag kört hur mycket som helst i uppkörd hård gammal lössnö och funkar bra när det är lösnö. Jag har en Signature som är några år på nacken och den var inte perfekt i lösnö dock (för styv nos både längsled och sidled), men hur den är nu vet jag inte. Dragon är väl en freestylebräda (pipeinspireread)? som funkade fint även vid andra tillfällen? så ta en titt på Option Franchise om du gillar freestyleinspererad friåkning.

Never Summer är ett annat minst lika intressant alternativ. Modellen Premier är ytterst intressant (mer friåkning än park). Bra dämpning men ändå inte för hård. Själv har jag en NS Titan, den går som ett spett i pisten, men är inte klockren i lössnö och jag skulle hellre titta på en Premier T5 (jag är 187cm), men när det var aktuellt var den styvare än dagens årsmodell.

Ride on,

brädtips
Har alltid gillat Option, men nu har de stängt sin Kanadensiska fabrik och flyttat till Kina, inte bra:(

Bra brädor:

Never Summer Premier
Gnu Riders Choice
Lib-Tech TRS
Unity Pride

brädtips
Jag äger själv en Lib-Tech TRS och även en Unity Pride. Tycker att bägge brädor är grymma

Jag säljer min Unity Pride eftersom det är dumt att ha så många brädor som jag har när jag är student... BRA j*vla pris kan jag ge. Nästan gratis.

brädtips
Åker du en del pist måste du nästan bara köpa en bräda med Magne-traction eller liknande!

Vill du annars köpa en Premier T5 163 i mycket bra skick har jag en sparsamt använd fjolårsbräda du kan få köpa!

Emil

brädtips
Vad föredrar du? Pist? Offpist? puder? Park? All mountain?

Jag kan rekomendera en sjukt bra bräda med magne-traction.
Gnu CHB - delikat bräda!

Tillbaka
Topp