Brädtips!

Matte_p0wp0w

Ny medlem
Brädtips!
Jag behöver en ny bräda! Ska spendera mina hårt förtjänade slantar i alperna över säsongen, behöver komplettera min custom 156 med en skön puder bräda, nån som har nåt bra förslag? är 178cm väger ca. 80kg..

PEACE!

Brädtips!
Burton custom x 164 ,Burton johan 163 eller en Omen 170 kanske? Då kan du ju bara köpa brädan och sedan flytta över bindingarna efter behov..

Brädtips!
Go for the Fish !!!! Jag lovar dig, lovar helt sjukt att om du kittar upp dig på en Burton Fish 156 HD så är du hemma. Den ultimata puderbrädan! . Tapered shape ger dig ett sjukt flyt i puder plus att den är grymt kvick i svängarna, vilket gör den som en dröm i korridorer och träd plus att den är stabil i höga farter. Den är sjukt bakmonterad vilket gör svängarna riktigt mjuka och tidiga. Du kör den betydligt kortare än din normala bräda, ca 5cm!

Brädtips!
Testa att söka lite i forumet, då lär du hitta svar på liknande frågor. Det hetaste tipset är nog dock att prata med några kunniga försäljare (nej, jag snackar inte om Stadium...) och lyssna på dem (och fortfarande ta det med en nypa salt). Glöm inte att gå till FLERA affärer, då märker du snabbt om någon pratar goja. Sedan brukar skiduthyrare faktiskt ha hyffsad koll på marknaden så ett snack över en pjäxa eller två med dem tror jag kan vara ganska givande. Detta görs förstås med fördel på plats. Inga "storstadsuthyrare" alltså.

Ha det!

Brädtips!
Du borde köpa något som är minst 5, gärna 10, cm längre än din andra bräda, annars blir skillnaden för liten och köpet meningslöst. Burton Fish som mwintz tipsade om har ett grymt flyt och svänger kvickt som ett stridsplan. Jag tycker dock att den är bättre som skogsbräda än som en ren puder/högfartsbräda. Jag skulle rekommendera en friåkningsbräda runt 164-166. Titta dig gärna om utanför Sveriges dåliga utbud. Jag vet inte vart i Alperna du ska åka, men chanserna till bättre utbud och priser finns definitivt!

PS. Ett konkret tips: Glissade Big Gun 165!!DS

Brädtips!
Vänta och köp när du kommer ner. Det e mycket billigare nere i alperna. Sen borde du ha en bräda som e bra mycket längre en den du har, du kör ju runt på en junior bräda med tanke på hur stor du är. Det e bättre med långa brädor även när du hoppar. Det är mycket lättare att stå med en lite längre bräda. Jibba sönder customen och köp en bräda du kan bränna på med när du tröttnat på parken.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp