Brädval

• Trådstartare Trådstartare aventyrare
  • Start datum Start datum
A

aventyrare

Guest
Brädval
Ska köpa en ny bräda i veckan, har tyvärr ingen möjlighet att testa innan jag köper. Kör i dag på en Fanatic BX bräda som jag gillar skarpt. Funderar på Extrem x-mc men är rädd för att den är för mjuk, vill ha en bräda som man kan pressa ordentligt. Har också tittat på Extrem px60 och Burton Frontier. Finns det någon som har erfarenhet av dessa brädor? Eller liknande friåknings brädor... Tacksam för tips!

Brädval
Tjipp!

Jag kan varmt rekommendera salomon, provade ett par av deras bättre brädor i vintras (kommer inte ihåg modellerna, tyvärr). Mkt bra skär, styva och stabila. Diggar Ride också, suveränt skär.

Lycka till med köpet!

Brädval
Kolla in Oxygen SX 57 el 64 pa www.oxygensnowboards.com skall den finnas tror jah att kolla pa, lovar att du inte kommer att bli besviken. Akte pa en sadan förrs säsongen, bättre skär finns inte!!

Brädval
snackar vi friåkning snackar vi frontier ! Den är i en klass för sig, dessutom är den brädan för stor åkning, höga farter, feta puderkickers....ja varför e den bra då? Jorå, först så e d ju så att den baseras på custom som i sig är en ypperlig allroundbräda. Sedan lägger man cap på nos & tail för att tunna ut dessa så att d blir lite mjukare, vilket är väldigt viktigt i pudret, till skillnad från andra kopior som inte hakat på detta så kommer inte brädan skära genom pudret utan du flyter tryggt vidare i hög fart. Detta är det vassaste vapnet du kan skaffa dig....jag kan berätta mer ingående om du känner för det, lämna ett mess bara så....

peace out

Tillbaka
Topp