Bred bräda sökes

Markatten

Ny medlem
Bred bräda sökes
Hej!
Är ute efter en rejält bred bräda för mina stora fötter. Åker helst fort i och utanför pisten på brädor ca 165-170.
Någon som har förslag på brädor som inte har Barbie-midjor?

Bred bräda sökes
Stora fötter har ju alltid varit ett problem för brädåkare men fler och fler fabrikanter bryr sig om oss med fullvuxna fötter.

Mervin (Libtech, Gnu, Supernatural) har en bunt modeller, Burton har Canyon, Salomon brukar ha några. Men Mervins brädor brukar vara att rekomendera. Ta en titt på http://www.deluxe-sc.com/ under downloads så finns många av nästa års kataloger där.

Som tröst kan ju sägas att många tjejer brukar förknippa stora fötter med stor...

Bred bräda sökes
Burton har två höjdar brädor som är breda. Den ena är burton bullet som ligger runt 3500:-, den andra är canyon som nämndes ovan...den får du ge några tusingar mer för. Jag kan själv rekommendera båda !

Bred bräda sökes
Visst hjälper en bred bräda för breda fötter men lite av spänsten i brädan försvinner. Försök att hitta en bräda som är bred men ingen surfingbräda. Köp istället ett par bindningar med en platta så slipper du toedrag....

..mitt tips.

Bred bräda sökes
Du har Burton Canyon, Floater (kanske är nerlagd) och Bullet, av dessa tre (kanske två) tror jag mest på Canyon för den är byggd utifrån Custom som vi alla vet är en riktig bra bräda.

Fanatic Raft som jag själv kör på, är ett litet Schweiziskt märke med sköna brädor. Den funkar till det mesta, puder och åka fort går kanonbra och vill man ta in det till pipen eller parken så gör den absolut inte bort sig där heller, jag kör själv mest pipe och park med den. Kolla in den här: http://www.fanatic.com/hardware/winter/snowboards/raft/raft.html

Sen har väl alla större märken också en tjockisbräda att tillgå!

//Andreas

Bred bräda sökes
Köp min Burton Floater 59, modell 2000. Hanterad som en bäbis. Har själv storlek 11 på bootsen, så den duger för stora fötter. Pris 2500:-

Bred bräda sökes
Salomon har en del breda brädor. Så som w450 som är en grymt skön bräda. sen så finns fastbacken med lite smalare men ändå bred.
f2 och völkl gör även breda grejeror.
men köp ej för bred blir för stock liknande.
skit i burton

Bred bräda sökes
Jag har själv ganska stora fötter men har inte trivts med de breda brädor jag personligen testat. Istället kör jag med Palmers Power Link System, en sorts upphöjning mellan brädan och bindningarna. Det fungerar utmärkt då det reducerar tå- och häldrag samtidigt som det blir lite stabilare åkning i högre fart. Ta en titt in på Palmers hemsida: http://www.palmerusa.com

Bred bräda sökes
jag råkar ha e till salu Lib teck Litrigator 27 cm bred och 173 lång. det borde räcka. maola mig i fall du är intreserad pontus_westergard@hotmail.com

ha det gött//Pontus

Bred bräda sökes
Santa Cruz har en eller flera breda brädor.
de har använt nån speciell teknik när de byggt dem som gör att de ska grymt bra grepp på hårdare underlag. men helst vill man ju åka på hårt underlag så lite så möjligt så det kan kanske inte spelar nån roll...

lycka till

Tillbaka
Topp