Breda fötter-fot knölar, men vilka pjäxor

Erik_S

Ny medlem
Hej,

Nu är det såhär, jag har en extremt bred vänster fot, och mina fötter är hyffsat långa oxå, storlek 46-47. På inersidan av min vänsterfot har jag en knöl, en halgus valgus, som är kort sagt enorm. Och jag måste säga att det inte är så överdrivet kul att behöva ta av sig pjäxan varannan timme för att säta igång blodcirkulationen igen... jag får förj*vligt ont i foten helt enkelt, jag ska operera bort den om circa 1-2 år... men tills dess vill jag ha ett par pjäxor som redan från början är riktigt rymliga och breda, allt i ett rimligt pris... det här med att man skall gjuta sina innerskor e lite dyrt, hört att det ska gå på 3000:-.... jag bör kanske oxå nämna att jag åker freestyle och pist mest... har ni något att rekommendera?

någon som har något? har hört talas om dom där strolz, men dom ska ju vara stört dyra... har inte dom pengarna.. e ju trots allt 17...

hoj.

Verkar jobbigt det dära... Vad många inte insett är att man bör knäppa upp pjucken mellan varje åk i liften. Då funkar cirkulationen ganska bra, och man får inte ont så snabbt. Särskilt om man har hårda pjuck. Om du inte redan gör det, så prova. Jag höll på att dö vid lunch varje dag innan jag började med detta...
Det är nog ingen bra ide att köpa ett par "rymliga" skor heller, för då kommer du att åka som en kratta, och det är ju inte så kul. Kanske går det att avlasta knölen på nåt sätt? Du vet som man gör med skavsår och liknande genom att lägga skumgummi runt om... Annars är det nog formgjutna som gäller. Dyrt men bra. Fötterna dina lär ju knappast bli större i alla fall, så då kan du ju ha kvar ytterdojjan när du opererat dig.

Good luck!

Med rymliga pjäxor menar jag då breda... inte så att foten studsar omkring i skon inte... har ni någon bred pjäxa att rekommendera?

Har du undersökt möjligheten att lästa ut pjäxan du har nu? Det är säkert det mest prisvärda alternativet om du vill få en pjäxa som passar just din fot.

Har själv haft en sån där knöl på ena foten, det är ett h-vete rent sagt. Det enda som funkar är att lästa ut skalet (plasten) vid knölen. Det kan du göra med dom pjäxor som du redan har om du trivs med dom, förutom det onda i knölen då förstås. Kanske är lite onödigt att köpa nya om du snart ska operera foten också. Om du ska köpa nytt, köp absolut inte för breda pjäxor, skaffa ett par som passar den bredd som du har på foten UTAN att ta hänsyn till knölen, försök tänka bort din knöl och se på fotens bredd utan den. Se till att du får ett par pjäxor som passar dina fötter och sen trycker du ut skalet vid knölen. Gå till en seriös skidaffär så kan dom hjälpa dej med det, i Stockholm har Alpingaraget hyfsat bra koll på det där. Annars finns det nog nån skidshop i fjällen som kan hjälpa dig, borde finnas i Sälen och finns garanterat i Åre (Sportkällaren t.ex.).

Låter som om de ovanstående har bästa lösningen. Bättre att vänta med att köpa dyra pjäxor ett slag och prova att göra något åt befintliga eller några billigare som du köper.

Angående bred läst så tror jag att Koflash har breda pjuck. Kolla in dem. Har en polare med extremt breda fötter som hittade ett par som passade bättre än allt annat.

Tillbaka
Topp