Breda och lätta

revet_jansson

Ny medlem
Breda och lätta
Hej
Är det någon som kan tipsa om en hyfsat bred (>80 mm i midjan)men ändå relativt lätt skida för en- och flerdagars skidbestingningsturer? Har hört mycket gott om Atomic REX, stämmer detta, och finns det någon annan skida som ngn kan tipsa om?
f

Breda och lätta
Black Diamond Havoc 120-88-113 ca 3,5 kg (i 183cm længd).
B.D. byggs som sækert kænnt, av just Atomicfabriken och havocen har vissa likheter med rexen men har enl. ett flertal tester fått avsevært høgre betyg. Har dessværre inga lænkar till dessa tester så du får surfa efter dom sjælv. Jag har inte åkt på rexen och kan dærfør inte jæmføra, men ær hittills vældigt nøjd med mina havoc.

Extrem AK4 ær också en vældigt intressant skida. Ær dock lite tveksam till skumblåst cap, luftbubblor o.likn.

/Erik

Breda och lätta
Låter helt ok.
Åker du på 183? Efter att ha letat på B D ser jag att dom finns i 163 173 183 Hur stor och tung är du ?
Skulle en 173 funka på en 80 kg 175 lång åkare som åker mycket lätt på fötterna och svänger gärna?

Breda och lätta
Jo, jag kør med løs hæl på 183:orna (væger 75 kg och ær 183cm lång) men det ær tyværr helt omøjligt før mig att sæga om dom passar dig.
Dær jag bor får man inte tag i några provmodeller så jag køpte grisen i sæcken, men hade tur. Du har kanske møjlighet att prova ut ett par!?

Breda och lätta
Extrem 5x5 är lätta och breda, 185 cm, 120-90-112. Själv har jag fritschi freeride på ett par Big Block, 193 cm, 125-94-114.
Jag säger som en Norrman sa: Inget under knäna ska lättas!
Extrem Freefall har ju faktiskt vunnit ett Tyskt skidtest av topptursskidor. Jag har haft ett par sådan och dom funkade kanon, riktigt lätta dessutom!

Henrik

Tillbaka
Topp