Bredaste allroundbrädan

Israelsson

Medlem
Bredaste allroundbrädan
Tjo, har ett par burton moto boots i storlek 48(ser ut som 50).. knäckte min burton operator wide förra helgen som nästan var för smal för mina fötter.. letar ny bräda att hyra omgående eftersom det är hopplöst att hitta en ny som passar just nu.. Frågan är om någon vet någon butik som hyr ut wide brädor i sthlm området?

Och om någon vet en bräd-modell som skulle passa mig till nästa säsong?

peace

Bredaste allroundbrädan
Angående uthyrning vet jag inget. Kollade specsen för operatorn och det var inte så brett för att vara wide det där...angående brädförslag:

Never summer Heritage XR, Legacy, Revolver och Titan TX

Libtech Skunk Ape (samtliga längder 26,8 i midja)

Gnu Riders Choice och Carbon credit i Wide

Smokin Snowboards KT22 Wide (Big Wig ligger i midja ungefär som din operator)

Arbor Roundhouse

Det där är ett gäng brädor som alla är över 26.0 i midja. Men exakt vad pysslar du med för typ av åkning?

Senast ändrad:
Bredaste allroundbrädan
Okej, tack så mycket.

Åker mest i pist och park men har planer på att börja med boardercross till nästa säsong och då ändras ju såklart stancen och jag behöver då kanske inte en bräda med maximal bredd. Fötterna kommer ju dock alltid vara ett problem.

Vill samtidigt kunna åka på brädan över hela berget och inte bara specifikt boardercross.

Bredaste allroundbrädan
Okej, boardercross kan jag inget om tyvär. Men för allmountain så är väl samtliga ovan bra val förutom NS Revolver och Gnu brädorna även om de nog funkar också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp