Mest Pist och lite parkGaass sa:Det känns lite för lite för din skostorlek. Jag har nämligen 42 i skor och kör på en bräda med bredden 24,5. Var har du tänkt å köra med den nånstans ?
Okej. Jag har testat att sätta i skon med samma mått som min snowboardboot och det går att vinkla brädan på hellutning tills den tar i. Och där bak på heel tar inte skon i utan bindningen men endast på hellutning där med.Nosskire sa:Det kommer troligen att gå bra!
Jag har en bräda med 24.5 och en 26. Har storlek 45.5. I offpist så kan jag bara åka med 26 bräda pga för jobbigt att skråa med för smal bräda. Men i pisten fungerar det okej med 24.5. Visserligen tar tårna i ibland men inte alltför ofta. Jag åker med ganska stor posetiv vinkel på båda bindningarna.
Haha jo det var väl en viss tröst faktist ;D Men jag tror det kommer funka att köra i pist o park med. Har för mig att brädan jag körde med förra året var 25 i bredd o den funkar braFredrik-K sa:Pettzon, jag har också just köpt en bräda med 25 i midja och jag har skostorlek 45-46. om det är helt åt helvete för oss med 25 så har du en till som det kommer vara kört för iaf om det är till nån tröst :D
Skor vet jag inte riktigt än. Jag ska få några i julklapp för 3500:- vet jag iallafall sen har jag ett par Ride EX bindningar från i år. Vad lutar det för dig då och vad har du för bräda då?Fredrik-K sa:Pettzon, värt!! måste bara få tag på nå dojjor och bindningar också. vad rockar du där??