Bredd på brädan

Pettzon

Ny medlem
Bredd på brädan
Hej. Jag har en bräda som är 25 cm bred och mina skor är i storlek 46. Är detta lagom eller? Som jag har förstått så spelar vikten på något sätt också roll? Min bräda är 1.57 och jag är 1.84 lång.

Bredd på brädan
Det känns lite för lite för din skostorlek. Jag har nämligen 42 i skor och kör på en bräda med bredden 24,5. Var har du tänkt å köra med den nånstans ?

Bredd på brädan
Det kommer troligen att gå bra!

Jag har en bräda med 24.5 och en 26. Har storlek 45.5. I offpist så kan jag bara åka med 26 bräda pga för jobbigt att skråa med för smal bräda. Men i pisten fungerar det okej med 24.5. Visserligen tar tårna i ibland men inte alltför ofta. Jag åker med ganska stor posetiv vinkel på båda bindningarna.

Bredd på brädan
Nosskire sa:
Det kommer troligen att gå bra!

Jag har en bräda med 24.5 och en 26. Har storlek 45.5. I offpist så kan jag bara åka med 26 bräda pga för jobbigt att skråa med för smal bräda. Men i pisten fungerar det okej med 24.5. Visserligen tar tårna i ibland men inte alltför ofta. Jag åker med ganska stor posetiv vinkel på båda bindningarna.
Okej. Jag har testat att sätta i skon med samma mått som min snowboardboot och det går att vinkla brädan på hellutning tills den tar i. Och där bak på heel tar inte skon i utan bindningen men endast på hellutning där med.

Bredd på brädan
Pettzon, jag har också just köpt en bräda med 25 i midja och jag har skostorlek 45-46. om det är helt åt helvete för oss med 25 så har du en till som det kommer vara kört för iaf om det är till nån tröst :D

Bredd på brädan
Fredrik-K sa:
Pettzon, jag har också just köpt en bräda med 25 i midja och jag har skostorlek 45-46. om det är helt åt helvete för oss med 25 så har du en till som det kommer vara kört för iaf om det är till nån tröst :D
Haha jo det var väl en viss tröst faktist ;D Men jag tror det kommer funka att köra i pist o park med. Har för mig att brädan jag körde med förra året var 25 i bredd o den funkar bra :)

Bredd på brädan
..

1. Köp en längre bräda (159-162)

2. Köp en bredare.. pinn har talat.

se nedan

.......................

40 - 24,0 till 24,3
41 - 24,4 till 24,7
42 - 24,8 till 25,1
43 - 25,2 till 25,5
44 - 25,6 till 26,0
45 - 26,1 till 26,5

46 - 26,6 till 27,0 Burton KING 162 (26,2) - Bullet 159 (26) eller Custom Wide 162 (26)

47 - 27,1 till 27,5
48 - 27,6 till 28,0

.........................

/Pinn

Bredd på brädan
Känns ganska väsentligt vilken stance man kör med och till viss del även bredd på nose och tail. För min del, stl 10 funkar det bra, men heel och toedrag förekommer när jag kör 25.0cm midja med bred stance 15/-9.

Bredd på brädan
Fredrik-K sa:
Pettzon, värt!! måste bara få tag på nå dojjor och bindningar också. vad rockar du där??
Skor vet jag inte riktigt än. Jag ska få några i julklapp för 3500:- vet jag iallafall sen har jag ett par Ride EX bindningar från i år. Vad lutar det för dig då och vad har du för bräda då? :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp