bruten arm....

boardrider

Ny medlem
bruten arm....
bröt armen i söndags ganska allvarligt och blev operation och grejer.. skall ner till st anton i januari och min läkare avrådde mig strängt till detta pga att armen inte skulle vara färdigläckt.. nu e då min fråga någon som gjort samma sak och kört ändå eller har några tips på skydd som man kanske skulle kunna använda?

bruten arm....
kör med gips. bara du inte ramlar fett hårt så i en hård backe så ska de nog gå bra.peter olenick körde med gips på invitational.

bruten arm....
st,anton står kvar!
men armen borde ju läka rätt fort! ta rehabben seriöst! du kan ju åka ner i april eller något?

bruten arm....
Jag bröt armen 2vintrar sedan och åkte 4veckor senare igen ;)
Alltså, visst du kan inte ösa på som vanligt men tar du det någorlunda lungt borde det inte vara något problem -.-

bruten arm....
skall sägas att det inte var en vanlig bruten arm utan ganska allvarligt med massa skruvar och skit inopererad... svårt att ta det lungt när man e där nere bara

bruten arm....
men, när gipset åker av så lär du ju behöva gå till en sjukgymnast! snacka med dom. dom har grymt bra koll! jag bröt både handleden och drog korsbandet i vintras.
ha en dialog med dom!

bruten arm....
haha, klart du ska åka. jag bröt armen rakt av för 2 år sedan i januari. fick operera den 2 ggr . så jag har 2 spikar i armen och så fick jag gips upp till armhålan. men det är bara att köra, jag körde efter 2 veckor igen med gips då.

Om du hade tur fick du bara gips på underarmen. det kan kan ju ta av efter några veckor själv och sedan köra med handledsskydd

bruten arm....
ekdahl sa:
haha, klart du ska åka. jag bröt armen rakt av för 2 år sedan i januari. fick operera den 2 ggr . så jag har 2 spikar i armen och så fick jag gips upp till armhålan. men det är bara att köra, jag körde efter 2 veckor igen med gips då.

Om du hade tur fick du bara gips på underarmen. det kan kan ju ta av efter några veckor själv och sedan köra med handledsskydd
tror knappast han fick gips bara på underarmen om det var skruvar och shit inblandat..

hur länge ska du ha gipset? det är ju ett tag kvar till januari..

bruten arm....
nObBles sa:
ekdahl sa:

tror knappast han fick gips bara på underarmen om det var skruvar och shit inblandat..

hur länge ska du ha gipset? det är ju ett tag kvar till januari..
hehe, jag bröt den för 2 år, och hade gips i 8 veckor. så jag har inget jävla gips.

bruten arm....
komplikationerna är att precis över plattan som håller ihop brotet ligger en nerv som styr rörelserna i handen. bryter jag den igen så är risken att nerven tar skada och därmed en handikkappad hand resten av livet. får väl se hur lång läketiden blir, är altså överarmen som är bruten och ihopsatt av en platta och 8 skruvar. ingen som har något tips på skydd eller liknande?

bruten arm....
jag bröt armen förra januari och skulle resa till chamonix i slutet av mars. gipset var redan bort taget men jag frågade läkaren om min hand skulle vara tillräckligt stark, han svarade nej men erbjöd att gipsa armen pånytt för att skydda den för eventuella fall. jag i allafall valde hellre chamonix med gips ända upp till armhålan än soffan hemma.

bruten arm....
Men, om det är en bruten arm som är problemet behöver du ialfall inte oroa dig för att behöva betala nå kostnader om du inte åker.
Vid skador ska man få avbryta dom flesta resor och få alla pengar tillbaka?

bruten arm....
jag tycker inte du ska åka .. bröt armen förra vintern .. har dragits med den skiten tills nu .. trode det var läkt efter ett halvår (var en , "enligt läkaren" ful fraktur :P ) så när snön kom så börja jag åka igen men första åket så krasha jag och skidan slog upp i armen rakt på föredetta brottet och slog up en spricka längst inne i benet .. så nu har jag fått vänta 2 månader till .. är ditt val, men lovar att du komma ångra dej om du nu skulle falla å bryta upp det igen =)
inge kul när dom måste bryta up brottet igen =)

bruten arm....
vet att det är surt men om du är dum så åker du. Om du brutit armen allvarligt och åker med den och skadar den igen under armens rehabilitering så är risken ganska stor att du kan ha sönder armen för kanske resten av livet. Låt armen läka...

Vad väljer du 1 vecka i st. anton och ingen mer åkning eller 1~ månad utan skidåkning och kan åka hur mkt du vill efter det. tycker valet är självklart :)

bruten arm....
d e väl bättre att vänta så armen är färdigläkt, så du kan köra på ordentligt istället för att mesa ibackarna, då du har lagt en massa pengar på att ta dig till alperna.

bruten arm....
d e väl bättre att vänta så armen är färdigläkt, så du kan köra på ordentligt istället för att mesa ibackarna, då du har lagt en massa pengar på att ta dig till alperna.

Tillbaka
Topp